Jedan od problema koji vas može zadesiti u prenapučenim marinama, je zapetljani vijak. Kada se uže ili mreža omotaju oko vijka (koji je u vrtnji), stvaraju čvrstu masu zbog koje se motor gasi i brod ostaje bez pogona, što može stvoriti dosta nedaća.
Ako je vijak zapleo uže kad je motor radio na minimumu, možemo ga osloboditi tako da osovinu motora okrećemo u suprotnom smjeru i povlačimo drugi kraj užeta. No, ako ste na ovaj način uspjeli riješiti problem, možemo reći da ste imali sreće.
Ona manje sretna situacija je kad motor vozi punom snagom zbog čega se oko osovine stvori čvrsta masa užadi ili mreža. Tada vam je potrebna pomoć ronioca koji mora zaroniti ispod broda i pod morem uz pomoć noža presjeći ovaj “gordijski čvor”. Vrlo važno je napomenuti da motor mora biti ugašen dok je ronilac u moru.
Nakon oslobađanja vijka, potrebno je provjeriti ima li prodora mora u brod jer se može dogoditi da se osovina pomakne te ležište počne propuštati more.
Nije rijetko da krstaši ispred vijka imaju sjekač konopa koji svojim nazubljenim rubovima siječe sve što bi se moglo omotati oko osovine i propelera.
⇑ Ilustracija pokazuje problem hvatanja konopa propelerom. Nema kormilara s dužim stažom kojem se to nije dogodilo makar jednom u karijeri. Vrlo često morate i u more s oštrim nožem. Da vam olakša, ostatak posade može otići na pramac da bi propeler što više približili površini i olakšali vam neugodan posao.
iz knjige "Jedrenje - mornarske vještine" Emila Tomaševića
Knjige nema u slobodnoj prodaji, ali je dostupna svim polaznicima Ultra škole jedrenja