U Šibeniku se protekli vikend, 23. i 24. listopada, odjedrila posljednja ovosezonska regata katamarana klase F18. Program je bio standardan, jedan navigacijskog jedrenja i jedan dan jedrenja u štap polju.
Regata je inače trebala biti organizirana u proljetnom terminu 16 - 18. travnja, ali zbog razloga vezanih uz Koronu došlo je do pomicanja termina za šest mjeseci. Organizatori su iz JK Val.
Dva tjedna prije ove regate odjedrena je 13. Primoštenska regata katamarana, a s obzirom na malu udaljenost od Šibenika i činjenicu da su katamarani još uvijek bili u prostorima JK Primošten, praktično je bilo da se subotnji start navigacijskih jedrenja održi u Primoštenu. Tamo su katamarani porinuti, postavljena je linija starta i zajedrilo se prema sjeverozapadu.
Krenulo se po laganom levantu/buri od svega nekoliko čvorova, a jedrilo se do Drvenika. Nakon okupljanja pored ovog otočića s jugoistočne strane Zlarina krenula je nova predstartna procedura, a drugi navigacijski plov predvidio je da flota ostavi Zlarin lijevo, a potom obiđe otok Prvić desnim bokom, te dojedri do cilja u Zlarinskoj luci. A treći, posljednji, navigacijski plov predvidio je ponovni obilazak Prvića, ali sad u suprotnom smjeru.
Nakon slabašnog početka u Primoštenu, kako je dan odmicao jedriličari su imali sve ozbiljniji zadatak ispred sebe jer se vjetar ustabilio na petnaestak čvorova, a bilo je i refula do 18 čvorova, dok je smjer bio stabilan iz bure.
U sve tri navigacije pobjedu odnijele različite posade, a kao vodeći subotu su završili Marko i Nikša Orešković s jednom pobjedom i dva druga mjesta.
Za nedjelju su bila predviđena, a i odjedrena su tri štapa u šibenskoj luci. Uvjeti su bili rubni. Puhalo je oko 3-4 čvora, a u svakom plovu su se svi izmjenjivali na svim pozicijama. Prednost nije donosilo niti poznavanje luke. Značajan kurenat je bio konstantno prisutan dok je vjetar stalno oscilirao...
Formu i stabilnost u kvaliteti jedrenja ponovila su braća Orešković. U dva od tri štapa su pobijedili, dok su u jednom bili drugoplasirani.
Kako su prošli ostali možete pronaći u službenim rezultatima na ovom linku.
O katamaranskoj sceni u nas, kao i o jedrenju s ovim atraktivnim dvotrupcima u Šibeniku popričali smo s čovjekom koji je zaslužan da je klasa F18 pronašla svoje mjesto i u šibenskom jedriličarskom klubu, Danijelom Kraljevom:
Ovaj razgovor bi započeo s digresijom na nova decksweeper jedra koja su se pokazala tehnički superiornija u navigacijskom jedrenju u odnosu na starije dizajne na nekim od katamarana koji su jedrili na ovoj regati.
Naime, ona su krojena tako da imaju dosta niža težišta u odnosu na klasičnije modele. Inače ih je projektirao jedriličar koji je ranije jedrio u A klasi i izgledaju upravo kao da su krojena za taj tip katamarana, pa i za windsurf. Karakteristika im je da idu skroz do trampulina, a ne samo do lantine. Površina im je točno po pravilima klase, ali forma bitno drugačija.
S obzirom na vjetar u navigaciji, koji je značajnije pojačao, katamarani s tim tipom jedara jedrili su lakše i manje se energije trebalo ulagati u njihovo ravnanje, a u kursevima u orcu su apsolutno nedostižna posadama koja imaju klasične dizajne. Uvijek postoji šansa sustizanja u jedrenju niz vjetar... tko bolje odvozi krmu i tko bolje osjeća brod, ali u upwind kursevima se jednostavno ne mogu te dvije filozofije niti usporediti.
Od sedam posada u ovoj regati, četiri su opremljene decksweeperom, a čak tri su bile prvoplasirane.
Generalno gledajući atmosfera u klasi je vrlo pozitivna. Osjeća se vrlo velik pomak u kvaliteti jedrenja. Greške se skupo naplaćuju, a sigurno je tom dosta doprinio i ulazak JK Val u ovu našu priču sa svojim logističkim kapacitetima, što je u ovim našim regatama neke stvari pomaknulo za stepenicu visočije. Tako je npr. tajnik klase predložio i da iduće Prvenstvo Hrvatske bude organizirano u Šibeniku, ali o tom će još biti govora.
Ovu priliku želim iskoristiti i da još jednom pohvalim i istaknem angažman dva najnovija člana naše katamaranske zajednice, a to su Mate Đaković i Mateo Badžim. Ova dva momka su toliko duboko ušla u cijelu ovu priču, da sam ja osobno toliko oduševljen s njihovim jedrenjem u F18.
Njih dvojica izvrsno jedre i imaju apsolutnu kontrolu nad brodom, ali nažalost na regati u Primoštenu imali su havariju tako što su im pukla oba centarboarda na WildCatu na kojem jedre. Do pucanja je došlo zbog zamora materijala i sad su nam stigli novi iz tvornice u Francuskoj, ali nažalost su propustili regatu na domaćem terenu.
A dok su još jedrili u Primoštenu, dolazili su na prvu bovu kao treći i četvrti brod bez obzira što imaju klasik jedra. Momci stvarno dobro treniraju i jedre na katamaranu s velikim užitkom i mislim da se u njima skriva velik potencijal!
Deni je inače vlasnik dva katamarana. Na jednom jedri on, dok je drugog dao na raspolaganje Đakoviću i Badžimu. Svaku priliku za dobiti đir po luci koriste i ostali juniori i kadeti JK Val, pa je tako u pripremi i još nekoliko kombinacija mladih jedriličara. Čak je bila aktualna i jedna ženska juniorska posada, ali zbog školskih i studentskih obveza njihovo jedrenje na katamaranu trenutno je stavljeno na čekanje.
Prvi koji su shvatili da imaju velik afinitet prema katamaranima bila je posada Luka Piasevoli i Petar Landeka. Oni ozbiljno jedre u svom katamaranu već par sezona i uz Denija su jedina ozbiljna posada na obali, dok su svi ostali natjecatelji životno i profesionalno vezani uz Zagreb.
Nadajmo se da će se ta slika početi mijenjati na pozitivno, te da će još netko u dogledno vrijeme krenuti stopama Igora Marenića i Anđele de Micheli Vitturi i zajedriti i na katamaranu iz olimpijskog programa, Nacri 17.