Indeks Članka

Rick Tomlinson po peti put. Ovotjedni izbor je šarolik, od tradicionalnih jedara, pa do ultra velikih katamarana.

 

Tijekom godina dosta sam fotografirao pilotinu Jolie Brise. Jedna od meni najdražih fotografija ovog broda je pored Fastneta 2013. godine. Nastala je kad me je njen skiper Toby Marris zamolio da ih fotografiram prilikom obilaska svjetionika tijekom regate Fastnet Race 2013. Bio sam zabrinut da se taj pokušaj ne desi tijekom noći, a tkođer sam se nadao da neću morati provesti nekoliko dana tu u blizini čekajući da se oni pojave. Ali Tobyjev odgovor je bio „nema problema, krenut ćemo tjedan dana ranije, obaviti fotografiranje, odjedriti natrag i ponovno startati u regati“.

Jolie Brise je napravljena 1913. godine i ima vrlo zanimljivu povijest uključujući i podatak da je posljednji brod koji je pod jedrima prenosio pošiljke za Kraljevsku poštu. Spomenuta fotografija je nastala u čast njenog 100. rođendana, jer je ujedno i jedrilica koja je prva pobijedila na Fastnet regati, koja se zatim preimenovala u Ocean Race 1925. godine. Ponovno je pobijedila 1929. i 1930. i jedina je jedrilica koja se može pohvaliti trostrukom krunom na ovoj regati. Bila je istinska regatna jedrilica u svoje vrijeme i dva puta je sudjelovala na Bermuda Race, kao i na drugim prestižnim regatama. O njenoj povijesti možete pročitati na Wikepediji.

Vlasnik Jolie Brise je škola Dauntsey i posadu joj sačinjavaju učenici skojima je na palubi profesionalni skiper i noštromo. Učenici su zaduženi za sve poslove tijekom jedrenja, ako i za upravljanje tijekom pristajanja i manevriranja u luci.
U posljednje vrijeme moglo ju se vidjeti kako jedri duž Norveške obale, imala je dva prelaska Atlantika, jedrila je do Islanda, redoviti je sudionik na regatama tradicionalnih jedrenjaka gdje se često ovjenča i titulom pobjednika.

 


 

 


 

29. ožujka 2000. malo iza 7 sati ujutro, doručkovao sam sAndrew Preeceom u jednoj zalogajnici zapadno od Plymoutha. Imali smo dogovor s ekipom Philips u 10 sati ispred Isle of Scilly, pa smo malo gubili vrijeme kad je zazvonio Andrewov mobitel.
„Bok Andrew, ovdje je Pete, znaš, dogovorili smo se za u 10 sati, ali bolje da požurite, pramci samo što ne otpadnu! Mi smo ispred“ i linija se prekinula. Andrew i ja smo se samo pogledali... što je to Pete upravo rekao?

 

 

Odmah smo krenuli prema Castle Air koje smo nazvali da pripreme helikopter i bili smo u zraku prije 8 jureći prema Isle of Scilly. Pronašli smo brod, napravili jedan krug i pramci su se slomili. Da smo došli samo minut kasnije propustili bi taj događaj.
Pete je vjerojatno najpoznatiji po njegovom junačkom spašavanju Raphaela Dinellija u Južnom oceanutijekom Vendee Globea 1996. Mnogo sam radio s Peteom tijekom godina i uživao sam u svakoj minuti te suradnje. Istinski inspirirajuća osoba i junak.

 


 

 


 

U ovo vrijeme, kad smo prisilno zatvoreni doma, pomislio sam da bi bilo lijepo da pokažem svoju podršku onima koji se inače stvaljaju u opasnost da spase druge. Osobno nemam slike koje mogu pokazati izvrstan rad hitnih službi i RNLI (Royan National Lifeboat Institution), Obalne straže i ostalih spasilačkih službi koje najčešće funkcioniraju na dobrovoljnoj osnovi.

Ranih devedesetih, Rothmans Irska želio je napraviti nešto za zajednicu. Pokojni Tom Power je organizirao zajedno s Richardom Burrowsom (Jameson Whiskey) i Terryjem Johnsonom akciju fotografiranja stanica spasilačke službe u cijeloj Irskoj u kojoj sam ih morao sve fotografirati za arhivu koja bi se koristila za promociju i prikupljanje sredstava za RNLI.

 

 

Većinu fotografija sam snimio s prijateljem Nick Keigom s otoka Man. Imali smo Landrover s gumenjakom iza nas i tako smo prošli cijelu Irsku obalu. To smo napravili tijekom zime da bi ih snimili po što lošijem vremenu i uspijevali smo obići smao po pet postaja dnevno, jer je dan bio kratak i malo dnevnog svjetla, a udaljenost među njima je bila poprilična.

Ukupno je bilo više od 35 postaja i akcija je trajala oko 6 tjedana, ali najteži dio nije bilo ružno vrijeme. Nakon snimanja svaka ekipa iz postaja htjela nas je odvesti u pub i sasvim je u redu popiti nekoliko Guinnessa, ali noć za noć... 
Očekivao sam da će najbolje fotografije biti na Atlanskoj obali, ali najboljom se pokazala istočna obala i postaja Donaghadee gdje smo imali savršen val po kojem je 50 tonski spasilački brod klase Arun doslovno izlijetao , a mi smo radili iz 5 metarskog gumenjaka.

 


 

 


 

Paul Brotherton i Jerry Eplett jedrili su na jedrilici klase International 14, za vrijeme snimanja za Proctor jarbola 2000. ispred otoka Hayling. Tjerali su International 14 do krajnjih granica, cijeli izletjeli izvan mora (tada nije bilo foilova). Nažalost nastavak scene nije bio baš najsretniji jer za vrijeme jurnjave niz vjetar moj gumenjak zaljuljao na posebno velikom valu, prevrnuo i izbacio me zajedno s kamerom i tim filmom još u njoj, u more.

Paul i Jerry su otišli po pomoć i dok sam čekao na tegalj ova snimka mi je još bila u kameri, pa sam zato kameru objesio preko propelera pente koja je sad stajala naopako. Kad smo stigli na kopno kameru sam stavio u kantu sa slatkom vodom i odnio na obradu u laboratorij CPL u Eastleighu. Tamo su mi uspjeli spasiti film i obraditi ga. Magenta je bila malo intenzivnija, ali ipak je fotografija upotrebljiva.

Nikon F90x/, leća 80-200mm, 1000@5.6, Fuji Provia100 film.

 


 

 


 

Ovo je Orion Express, Južnoafrički ILC40 i jedrilica Hi Flyer iz Hong Konga snimljene na Corum Cupu u Hong Kongu 1995.

Vremenske prilike za vrijeme trajanja ove regate je bilo izvrsno, vjetrovito i sunčano, ali na ovoj „regati oko otoka“za press brod je bilo previše valovito da bi mogao pratiti flotu, pa smo odlučili skrenuti iza jednog od otoka koje je trebalo okrenuti, istočno od zaljeva Clearwater.

Kad su Orion Express i Hi Flyer okrenuli oko otoka posebno velik val prešao je preko obližnjih stijena i umalo bacio Orion Express na njih.
Hi Flyer je bila Neil Prydeova jedrilica, a vlasnik Orion Expressa bio je Ellian Perch, mislim da je kormilar na regati bio Bruce Savage.

Nikon F4 s lećom 80-200m, 1500@6.7 Fuji Provia 100 film.

 


 

 

 


 

Svi oni koji imaju želju vidjeti još tih starih fotografija mogu kliknuti na ovaj link.

Dok više informacija o djelovanju Ricka Tomlinsona, pa i mogućnost naručivanja njegovog kalendara, možete pronaći na njegovoj službenoj web stranici.

 

 

 

 

 

 

Back To Top