Nakon godinu dana pauze, naime lani je regata otkazana zbog izrazito nepovoljne vremenske situacije, odjedrena je još jedna regata koja povezuje Novi Vinodolski i Selce prstenom oko otoka Krka.
Ove godine vremenska prognoza najavljivala je lagane vjetrove, pa je zato Regatni odbor izabrao kraću rutu obilaska Krka. Ustaljena je praksa da se tek pred sam start objavi hoće li se Krk obilaziti sa sjeverne ili južne strane, jer ovisno o prognozi nekad je to za jedriličare povoljnije na jedan, a nekad na drugi način. S obzirom da je ovogodišnji start bio u Novom Vinodolskom kraća ruta znači da se nakon starta jedri prema Senjskim vratima i da se u Selce dolazi iz smjera Krčkog mosta. Ova ruta je kraća za oko 8 NM od one koja ide u suprotnom smjeru, te je za poznavatelje lokalnih meteo uvjeta u kombinaciji s ograničenim vremenom jedrenja to bio najlogičniji izbor.
Ove godine se vremensko ograničenje skratilo na 24 sata. Razmišljalo se i o aktiviranju opcije pomoćnog cilja na Plavniku, ali na kraju je donešena dobra odluka da se regata pusti do kraja. Od jedrenja do kraja odustala je samo jedna jedrilica, a posljednja je u cilj stigla pola sata prije isteka ograničenja.
Start je signaliziran u petak 15. rujna u 18:00 po laganom burinu koji je omogućio jedrenje u lašku orcu.
Nakon starta svi su nastavili jedriti ravno prema Senjskim vratima, sredinom kanala između kopna i Krka. Vjerojatan razlog je bio očekivanje da će burin trajati bar sat-dva, ali na žalost polovine flote vrlo brzo je oslabio, a na nekim mjestima i totalno prestao.
Iako je izgledalo da će regata biti zanimljiva od samog početka s obzirom da se Melanie M postavila dosta dobro na startu, ova posada je prešla startnu liniju prije signala RO-a, pa je morala ponoviti ovaj postupak. Umjesto njih zvijezde starta bili su momci na malenom Enigmi, koji su to obavili mnogo vremenski prilagođenije, a uskoro im se pridružuju Selce i maleni Plan B.
Ovaj trojac je uspio jedriti po rubu bure koja se povlačila prema Senju, tako da je ostatak flote, koji je startao iz drugog reda, ubrzo ostao u bonaci. Neki od njih su čak dodatno zakomplicirali svoju situaciju odlaskom u desnu stranu, prema Krku, gdje je bonaca najbrže dolazila. Da su izabrali lijevu stranu, bliže kopnu, morali bi jedriti u nešto širem luku prema Senjskim vratima, ali bar bi konstantno bili u pritisku i mogli su držati priključak s vodećima. Da je ovo mogla svima biti rezervna opcija govori i to da su poznavatelji lokalnih uvjeta izjavili da je burin uz obalu uvijek duljeg trajanja i redovito bolji izbor od pokušaja traženje sreće u sredini kanala.
Nakon sat i pol jedrenja Enigma i Selce se uspijevaju odvojiti od Plana B i najavljuju da će netko od njih predvoditi flotu do cilja. U isto vrijeme iz drugog dijela flote izdvaja je maleni bolid Wild Devil i polako kreće u lov za trojkom ispred sebe. Među preostalih šest, Oštro se pomalo odvaja i počinje opravdavati status jednog od favorita.
Spori dio regate počinje oko ponoći kad vodeći usporavaju, a Plan B, Wild Devil i Oštro formiraju skupinu koja im se pomalo počinje približavati.
Što se tiče Enigme i Selca, ove dvije posade jedre match race do Krčkog mosta, do kojeg stižu u zoru. Kroz lokalne kurente i bezvjetrice bolje prolazi Enigma i prva je nadomak Jadranova dok je Selce još uvijek ispod mosta. Za to vrijeme Oštro je već u ozbiljnoj prednosti u odnosu na Wild Devil i Plan B.
Ostatak flote za to vrijeme prolazi kroz sve muke Kvarnerskog zaljeva i kako sunce počinje jače grijati tako jedri sve sporije.
Oko 8 sati Wild Devil pali motor i odustaje od nastavka jedrenja, a s druge strane Krka Enigma hvata jutarnji burin i uz kopno kontinuirano napreduje prema cilju do kojeg stiže nakon 17 sati i 54 minute jedrenja.
Treba spomenuti da kad je Enigma bila u visini Crikvenice da su se Selce i Oštro dosta približili, a možda i dali neke nade o trileru u cilju kao što je bilo na regati 2018. godine. Međutim, uskoro se i oni zaustavljaju poput Enigme, kojoj nešto kasnije prvoj stiže svježi vjetar i nesmetano jedri do cilja.
Svi koji prate Trku oko Krka od njenih prvih izdanja mogli su primijetiti da uz Plan B još nekoliko malenih jedrilica redovito sudjeluje i vrlo dobro jedri unatoč vrlo teškim uvjetima koji na koje nailaze duž rute.
Ove godine jedni od njih bili su i momci s Ameli - Kataliniću 750, kojima je malo nedostajalo da u prodoru sa začelja iza sebe ostave dosta veće jedrilice:
Krenuli smo lijepo i planirali se držati dalje od Krka, barem do Zečeva, gdje je burin puhao. Nažalost upali smo u "svjetsku beskonačnu rupu".
I dalje dobre volje nekako smo genakerom dogurali do Zečeva, gdje je bura bila prejaka za takav setup jedara i prelazimo ma genovu.
Nakon kraćeg vremena, prije punte Rebice, opet dižemo mali genaker i super jurimo u Senjska vrata. U samim vratima pojalabandavamo i jurimo dalje, na momente čak desettak čvorova!
Prije Stare Baške izbjegavamo Galun i poslije opet upadamo u bezvjetricu.
Ponovno gubimo vrijeme.
Nekako se izvlačimo i polako orcavamo do Glavotoka.
Oko 8:30, malo poslije Glavotoka, vidimo da možemo hvatati kurs koji vodi pravo na most. Dižemo drifter i u dugoj drituri idemo brzinama od 2.5 do 4.5 sve do Krčkog mosta.
Ulazimo pod most ispred Barabe i križamo se s njima, a uskoro prolazimo i Jezera.
Kod Jadranova krece lijepa i duga orca. Jedrimo super, ali JOD-ovi su ipak duži i brži i u 15:30 ulazimo zadovoljni u cilj! Pozdrav od posade Ameli.
Kako je to sve izgledalo iz satelitske perspektive možete vidjeti na donjem linku, a što se tiče konkretnih rezultata i finalni raspored po grupama, njih možete pronaći na ovom linku, dok su fotografije sa starta i cilja u foto galeriji.