Mediteranski đir na kojem ovog ljeta regatava Ivica Kostelić, nakon 30. Roma per Due, nastavio se na regati koja je startala iz mondenog centra Saint-Tropeza. Ponovno je nastupio u doublehanded skupini, a partner mu je i ovog puta bio Darko Prižmić.
Naravno, kad je Ivica u pitanju samo mu treba prepustiti riječ i uživati kako u tekstu, tako i u pratećem video materijalu.
PAPREC 600 SAINT-TROPEZ - uvod
Sutra u podne starta offshore regata "Paprec 600 Saint-Tropez". Originalna ruta duljine 600 nautičkih milja skraćena je na 400 nautičkih milja zbog prognoze koja predviđa vrlo slabe vjetrove u narednih nekoliko dana.
Ruta: start je Saint-Tropezu, prolaz kroz vrata između otočića Giraglia i sjeverne punte Korzike (ostaviti Giragliu lijevo), prolaz kroz Bocche di Bonifacio i cilj u Saint-Tropezu. Ruta je praktički krug oko Korzike u smjeru kazaljke na satu.
Konkurencija u Klasi 40 je vrlo solidna, sa sedam brodova od kojih je #171 "Imagine" scow dizajn u ulozi favorita, a mi ostali bi prema performansama trebali biti tu negdje.
Prognoza najavljuje malo vjetra, iscrpljujuću i taktičku regatu.
Moj co-skipper je Darko Prižmić.
Veselim se otisnuti prema pučini i slobodi, odmaknuti se od sjaja glamura u kojem smo proveli nekoliko dana izgledajući kao "grupa TNT" na svjetskom prvenstvu forme ispred sadržaja.

PAPREC 600 SAINT-TROPEZ - nakon 32 sata
Nakon 32 sata regatavanja prošli smo obavezna "vrata" između sjevernog rta Korzike i otočića Giraglia na vodećoj poziciji!
Prema očekivanjima, regata je do sada iscrpljujuća zbog malo vjetra i promjenjivih uvjeta. Puno promjena jedara, malih korekcija i apsolutna koncentracija na i najmanje promjene u vjetru; spavali smo malo.
Vodili smo od starta do jutros. Nalazili smo se u sredini regatne flote koja je bila dosta kompaktna.
Sjeverna opcija je dobivala i ujutro smo izgubili vodstvo. Preuzeli su ga naši prijatelji Chris i Louis na starom Pogu 40 #46 koji se pokazao odličan u laganim uvjetima.
Popodne smo s jačim vjetrom opet uspjeli zauzeti vodeću poziciju. Za petama nam je legendarni Kito de Pavant i nema opuštanja!
Trenutno se približavamo istočnoj obali Korzike nadajući se noćnom burinu (Korzika je izrazito brdoviti otok). Vjetar gradijenta je vrlo slab i treba se uzdati u lokalne uvjete.
Kroz dan puno susreta s brojnim morskim životinjama: kit, dupini, kornjače, tune, meduze i šlampavi bucanj. Lijepo je vidjeti živo more!
Pozicija: 1 Vjetar: 5 čv iz 310°
Brzina i smjer: 4 čv/ 180°
Jedra: A2/ puno glavno
Vrijeme: sunčano
PAPREC 600 SAINT-TROPEZ - pred finalnu etapu
U noći je puhao NW 10-15 čvorova i nosio nas uzduž istočne obale Korzike. Nikako se nismo mogli othrvati pritisku naših pratioca na #46 i #142.
Jedrili smo zajedno s #46 bliže obali, dok je stari lisac Kito de Pavant jedrio po otvorenom moru istočno od nas, gdje je prognoza davala jači vjetar, što je za divno čudo i odgovaralo realnosti.
Mi smo se postavili u solidnu poziciju bliže vjetru (i obali), branili vodstvo i čekali svoju priliku. Ona je stigla ujutro s okretanjem vjetra na W pred ulaz u tjesnac Bocche di Bonifacio. Uz ponešto rizika, promijenili smo jedro i jurnuli prema vjetru.
Tu smo napravili osjetnu razliku nad pratiocima.
Na izlasku iz Bocche di Bonifacio počelo je postavljanje za remontadu prema Saint Tropezu.
Jedrimo uz stalan NW vjetar od oko 12 čvorova. Prije konačnog odabira strategije, u obzir treba uzeti mnogo čimbenika uključujući i konkurente koji su još uvijek blizu.
Bonaca koja se prostire između Korzike i Azurne obale još jednom će podijeliti karte. Nema opuštanja.
Pozicija: 1
Vjetar: 12 čv iz 312°
Brzina/kurs: 7 čv/ 1°
Jedra: J1, puno glavno
Vrijeme: sunčano
PAPREC 600 SAINT-TROPEZ - finale
Jučer ujutro osvanulo je lijepo jutro i mi smo bili u povoljnom vjetru, 8 nautičkih milja ispred drugog broda i 29 nautičkih milja ispred trećeg broda. Preostalo nam je još 40 milja do cilja, vodili smo cijelu regatu i bili sigurni da će nam pripasti pobjeda u cilju. A onda je slijedilo gorko razočaranje i bizarna kratka priča.
Na otvorenom moru između Korzike i Francuske najavljeno je veliko polje bonace. Ništa što već nismo vidjeli. U svakoj bezvjetrici na ovoj regati, a bilo ih je nekoliko, izašli smo kao pobjednici i zašto bi ovoga puta bilo drugačije?
Naši prvi pratioci, duo Pavant/ Revil "pritisnuli" su nas čim je vjetar pao, ali smo se vješto odupirali diveći se usput našem brodu i njegovim kvalitetama. "Optimus Prime" opravdavao je svoju reputaciju kontra novijeg konkurentskog broda. Pa nije moj starac "Optimus" bez veze najuspješniji brod u povijesti Klase 40!
Zadržavamo minimalnu prednost od dvije nautičke milje kada potpuna bezvjetrica zaustavlja oba broda. Ni mi ni suparnici ne mirujemo: nekoliko sati pokušavamo pokrenuti brodove, postavljajući se na svako primjetno i neprimjetno strujanje zraka, trimajući prazna jedra, osluškujući brod i mjerkajući jedni druge, da si ne pobjegnemo.
Mi smo stajali sjeveroistočno od konkurencije. Prema prognozi, postojale su dvije opcije: ili će probiti sjeveroistočnjak- pri čemu bismo mi profitirali, ili će probiti zapadnjak, pri čemu bi profitirali nasi suparnici.
Naoko stoje, ali naš AIS sustav nam otkriva da su se francuzi pokrenuli. Ne shvaćamo kako, jer ne vidimo vjetar na morskoj površini, a prema položaju njihovih jedara vidimo da imaju vjetar sa sjeveroistoka. Kako? Vjetar sa sjeveroistoka prvo je trebao doći do nas jer smo mu mi stajali bliže.
Ne vjerujemo što se događa i usmjeravamo brod prema poziciji koju su netom bili ostavili. Ogorčeni promatramo kako suparnici odmiču dok mi stojimo. Dva ili tri sata nakon što su suparnici otišli, mučno i grozničavo se batrgamo u bonaci te vidimo da se približava treći brod. Zar će nas i oni prijeći?
Grizemo se od muke.
Vidimo raz povjetarca na morskoj površini, napokon ulazimo u vjetar i ne možemo vjerovati: vjetar je puhao sa sjeveroistoka. Nekako nas je preskočio i zapuhao iza nas. Takvo što nisam još vidio, a nije to vidio ni Prižma u svojem dugom mornarskom životu. Fortuna je ovoga puta odabrala naše suparnike.
Francuzi sada imaju 6 milja prednosti. Ogorčeni, postajemo borbeni, sanjamo neki okret sudbine u kojem ćemo nadoknaditi nenadoknadivi zaostatak.
Pala je noć, vide se svjetla Saint Tropeza. Tjeramo svoj brod do maksimuma, ali tjeraju i oni svoj.
Taj okret sudbine, minimalna šansa, osmjehnula nam se na samom ulasku u zaljev Saint Tropeza. Na trackeru vidimo da su Francuzi upali u bonacu. Stoga ulažemo luđački, zadnji napor da ih dohvatimo. Nadoknađujemo svoj zaostatak i neko vrijeme se čini da nas Fortuna favorizira. Ali ne... zapuhne lokalni vjetar iz širokog zaljeva Saint Tropeza i suparnici se pokrenu.
U tom zadnjem gambitu, od 6 milja zaostatka uspjeli smo nadoknaditi 5 milja. U zoru, lagani povjetarac koji s kopna donosi miris svježih croissanta, poveo nas je do cilja ispred uspavanog Saint Tropeza.
Nakon što smo prejedrili 400 milja od kojih smo u vodstvu proveli njih 360, zaostali smo jednu jedinu milju i zauzeli drugo mjesto.
Foto: Fulvio Corrente
Biste li vi bili zadovoljni da ste izgubili utrku u kojoj ste stalno vodili? Ne. Ali ako ste uložili sve, ako možete s ponosom pogledati na svoj napor i SVOJU utrku, onda možete biti spokojni. A spokoj i zadovoljstvo nisu daleko jedno od drugoga.
Naslovna foto: Fulvio Corrente