Jedriličarski klub Briva u Biogradu je organizirao prvu regatu klase Melges 24 u Hrvatskoj, a ono što je najsjajniji dio ovog eventa je to što je točno 90% posada bilo pod Hrvatskom zastavom! S obzirom da su postotci relativna stvar treba precizirati da je konkretno riječ o 9 jedrilica u floti od njih 10. 

Taj broj nije pravi pokazatelj stanja ove klase u Hrvatskoj, jer nekoliko jedrilica nije sudjelovalo, što zbog problema s Koronom, a što zbog nedovršenosti jedrila koje su još uvijek u fazi refita i pripreme za regatne izazove na Jadranu. S druge strane, pozitivna atmosfera oko ove regate, a i sam entuzijazam svih uključenih u rad klase, djeluju vrlo zarazno na ostale jedriličare, tako da je u najavi dolazak još nekoliko ovih atraktivnih jedrilica. Ako se ostvare sve najave iduće sezone bi mogli imati flotu od oko dvadesetak ovih malenih Melgesa.

S obzirom na stanje monotip jedrenja u Hrvatskoj ovo je izniman iskorak i stvarno je potrebno pružiti apsolutnu podršku svim uključenima u ovaj vrlo važan događaj u hrvatskom jedrenju.

Što se tiče same regate u Biogradu, slobodno se može reći da se nije moglo izabrati bolje mjesto za početak. Izvrsna logistička podrška Šangulin grupe i JK Briva-e, obavila je sve radnje na moru i po pitanju prihvata i pripreme jedrilica vrlo kvalitetno, brzo i efikasno. Jedino je šteta što se zbog epidemioloških mjera još uvijek ne mogu organizirati zajednička druženja nakon jedrenja, ali doći će i taj dan... Također, akvatorij ispred Biograda omogućio je vrlo lijepo jedrenje po relativno zahtjevnim uvjetima koji su uključivali kako praćenje refula i driceva, tako i poznavanje jedrenja po kurentu.

Jedriličari su se u Biogradu okupljali od petka. Dolazak na regatu dan ranije nužan je zbog toga što svaku jedrilicu dizalicom treba spustiti u more, treba se podignuti jarbol i pripremiti sve što je potrebno da bi se moglo kompetitivno jedriti, te naravno, možda i na nekom kraćem treningu isprobati da li je sve na svom mjestu.

S obzirom da je ovo bio prvi službeni susret svih uključenih u rad klase, vrijeme je iskorišteno i za usklađivanje jedrilica s pravilima klase, kompletiranja opreme itd.

Službeni program regate predvidio je šest jedrenja, po tri svakog dana, a uvjeti na moru su bili takvi da se jedrilo na istom mjestu i u subotu i u nedjelju. Jedina razlika bila je u snazi i stabilnosti vjetra.

U subotu je puhala bura između 10 i 20 čvorova. Ponašala se standardno nestabilno, tako da bi u jednoj orci bila bolja jedna strana, a u drugoj druga, pa je stvarno trebalo biti koncentriran u praćenju stanja, jednako kao i u izboru strane za prelazak kurenta koji je konstanta u kanalu ispred Biograda. Ovog puta kurenat je dolazio s juga, a kako se pokazalo, najčešće je zonu njegovog utjecaja (s obzirom na kombinaciju s vjetrom) trebalo prelaziti bliže Biogradu.

Kako je vjetar jačao već tijekom prvog plova, RO je produljio regatno polje i donio odluku da se drugi i treći plov jedre s tri kruga. To je značilo 50% više posla za posade u pogledu broja podizanja i spuštanja genakera, ali srećom riječ je o ipak manjim kvadraturama nego kod krstaša kakve smo naučili viđati na našim regatama.

S obzirom na snagu vjetra ovog puta je bilo značajno da je masa posade maksimalna dopuštena. Naravno i uigranost je bila vrlo važna, a to se najbolje moglo vidjeti prilikom izvršavanja manovri posada koje su provele više vremena na treningu. Po tom pitanju definitivno je u značajnoj prednosti bila vrlo iskusna Ukrajinska posada koja je na kraju završila na drugom mjestu.

Suprotno je bilo u nedjelju. Lagana burica koja je puhala na startu 4. plova puhala je uglavnom do desetak čvorova, da bi na kraju, posljednji plov morao biti skraćen prilikom drugog prilaska oznaci offseta.

Ono što također treba istaknuti je da na regati nije bilo nikakvih ozbiljnijih šteta ni ozljeda. Sve posade bile su sastavljene od vrlo iskusnih pojedinaca kojima jedino nedostaje zajedničkih treninga da bi sve aktivnosti optimizirali i još bolje upoznali svoje jedrilice. Jedini problem koji je u stvari bio razlogom jedina dva DNF-a na regati je pucanje podigača na Palmini. Ali to je nakon povratka s mora riješeno i u nedjelju je i ova posada mogla nastaviti s normalnim jedrenjem.

Na kraju regate zlatne medalje i naslov najboljih odnijela je domaća posada iz Biograda, ujedno i organizatori ove regate, na jedrilici simpatičnog imena - Panjić:

Početkom ove godine kad smo slagali jedriličarske planove i kalendar za 2021. sa X-CITE-om i našim novim brodom LUCKY (ClubSwan 36), kojeg još nismo ni zavezli kako treba, nismo puno ni znali o projektu Melges 24 u Hrvatskoj, ali zahvaljujući Filipu Jurišiću Gaši koji nas je "zarazija" i Matiji Longinu koji nas je još malo "potaka" na kupnju istog, uplovili smo potpuno iznenada u projekt Melges 24.
Zahvaljujući Thomasu Becku kupili smo jako dobar, brz i očuvan brod i projekt je počeo. Trebalo mu je ime... PAN(j)IC. Panic jer je svima koji jedre oko nas panika ? i Panjić jer je barem jedan na našem brodu uvijek PANJ?.
Gro posade je posada i prijatelji s X-CITE-a i LUCKY-a, a da na Panjić-u budemo što manje "panji" brine se naš trener i taktičar Tomislav Bašić koji nam se pridružio u ovom projektu koliko mu to obveze dopuštaju. Uz Tomu na ovoj regati su jedrili Tonko Rameša, Duje Fržop i moj Noa, koji nam se sa svojom kilažom idealno uklopio. Ovaj put je nastupila ova ekipa a već sljedeću regatu možda i neki drugi član sa X-cite-a zamjeni nekog zbog poslovnih obveza.
Trenirali smo u ovih mjesec dana što smo više mogli i koliko su nam obveze dopuštale, vježbali sami sa sobom s obzirom da drugog broda u blizini nije bilo. Pred regatu nismo imali nikakva očekivanja, osim idemo se boriti i vidjeti gdje smo sa drugima koji već puno duže jedre u ovakvom brodu.
Regata koja je prošla izvrsno, puno bolje od očekivanog, ali nećemo se zanijeti uspjehom, pred nama je još mnogo rada i prostora za poboljšanje.
Hvala glavnom panju Šimi Markiću na pomoći oko pripreme broda, postaje pravi boat captain, ali i na svim obvezama vezano za regatu i logistiku. Hvala mom klubu JK Briva Biograd i svim volonterima na pomoći u organizaciji ove regate: Petar & Lucijan Jakovljev, Perica Zalović, Marko Peričić, Luka & Donat Jakovčev, Marin Golem, Marin Kustić, Franjo Jurić, Bili...
Posebno hvala Angelini @angelinayachtcharter te Marini Šangulin @sangulingroup na sponzorstvu i domaćinstvu, te Jakovu Šokoti na "ustupanju".

Luka Šangulin, Panjić - JK Briva

 

Uz posadu Panjića, s nagradama su iz Biograda doma otišli i Ukrajinci kao srebrena posada, te posada jedrilice Strilica kao trećeplasirani. Kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku, dok u nastavku članka možete pronaći jednostavnu statistiku svih jedrenja i playbackove istih. 

 

Statistika 1. plova

 
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Strilica 00:38:51 3.92 6.06 6.99
2. Panjić 00:38:59 4.05 6.23 6.91
3. Arctur 00:39:02 3.88 5.98 6.64
4. Yikes 00:40:05 4.33 6.47 7.29
5. Palmina 00:40:30 4.31 6.38 7.60
6. Obi One 00:40:33 4.26 6.29 6.87
7. The Pimp        
8. Cezibordo 00:42:00 4.21 6.02 7.25
9. Blue Label 00:42:25 4.53 6.41 6.98
10. Lero 00:42:42 4.33 6.09 7.03

 

Statistika 2. plova

 
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Panjić 00:48:35 5.06 6.25 6.96
2. Arctur 00:48:43 5.01 6.16 6.76
3. Yikes 00:49:34 5.31 6.42 7.34
4. Obi One 00:50:25 5.15 6.12 7.21
5. Strilica 00:50:30 5.23 6.21 6.91
6. The Pimp 00:52:45 5.27 6.00 7.24
7. Blue Label 00:53:18 5.51 6.19 6.95
8. Cezibordo 00:54:08 5.30 5.87 7.66
9. Lero 00:54:18 5.46 6.03 6.90
10. Palmina  DNF      

 

 

Statistika 3. plova

 
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Strilica 00:48:42 5.14 6.34 7.10
2. Panjić 00:48:47 5.18 6.38 8.24
3. Arctur 00:49:34 5.12 6.19 6.75
4. Obi One 00:49:35 5.25 6.36 6.93
5. Yikes 00:50:20 5.31 6.33 7.54
6. Cezibordo 00:52:27 5.32 6.09 7.88
7. The Pimp        
8. Lero 00:53:42 5.69 6.36 7.21
9. Blue Label 00:55:05 5.83 6.36 7.05
10. Palmina DNF      

 

 

Statistika 4. plova

 
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Arctur 00:35:08 3.31 5.65 6.45
2. Obi One 00:35:54 3.50 5.85 7.06
3. Panjić 00:36:34 3.48 5.71 6.52
4. Blue Label 00:37:05 3.85 6.23 7.11
5. Yikes 00:37:35 3.65 5.83 6.79
6. Palmina 00:37:47 3.78 6.01 7.17
7. The Pimp 00:38:01 3.74 5.90 7.32
8. Cezibordo 00:38:40 3.64 5.65 6.51
9. Strilica 00:40:00 3.65 5.47 6.55
10. Lero 00:42:02 3.49 4.99 6.92

 

 

Statistika 5. plova

 
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Panjić 00:36:45 3.57 5.83 6.74
2. Arctur 00:37:35 3.65 5.83 6.80
3. The Pimp 00:37:40 3.66 5.82 7.07
4. Cezibordo 00:38:06 3.76 5.93 6.98
5. Strilica 00:38:30 3.70 5.76 6.58
6. Obi One 00:38:40 3.69 5.73 6.62
7. Lero 00:39:17 3.45 5.27 6.50
8. Palmina 00:39:20 3.87 5.90 6.96
9. Yikes 00:39:35 3.81 5.78 6.72
10. Blue Label 00:39:58 3.96 5.95 6.93

 

 

Statistika 6. plova

 
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Panjić 00:33:15 3.04 5.49 6.13
2. Arctur 00:34:20 3.03 5.29 6.36
3. Strilica 00:35:00 3.10 5.32 6.19
4. Blue Label 00:35:15 3.13 5.34 6.36
5. Obi One 00:36:39 3.13 5.12 6.01
6. The Pimp 00:36:59 3.24 5.26 6.30
7. Palmina 00:37:04 3.25 5.25 6.44
8. Lero 00:38:34 2.96 4.60 5.75
9. Yikes 00:38:56 3.27 5.04 6.35
10. Cezibordo 00:41:55 3.36 4.82 6.07

 

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 5 sekundi

 

Playbackovi

 

Dva video uratka snimljena na ovoj regati možete pronaći u video galeriji, a uskoro će biti objavljene i fotogalerije. Iduća regata iz Melges 24 Croatian Sailing Series u kalendaru je rezervirala vikend od 7. do 9. svibnja. Domaćini će biti članovi YC Croatia:

 

 

Back To Top