21. Regata za dušu i tilo svrstala se u red najzanimljivijih regata latinskog idra, što zbog iznenadnih vremenskih promjena, što zbog stalnih izmjena na vrhu, a i drugačijom od ostalih učinilo ju je i to što se u vrh umiješala i jedna nemurterska posada.
U nedjelju 20. kolovoza pedesetak posada ponovno se stisnulo na Betinskoj rivi i nestrpljivo čekalo pucanj iz topa koji je u 15:00 signalizirao start.
Ruta koju su gajete, leuti i kaići trebali odjedriti bila je u potpunosti definirana bovama. Otočić Sustipanac ove godine bio je samo udaljena kulisa.
Nakon starta jedrilo se prema bovi koja se ponovno nalazila u pravcu Tisnog, ispred kampa Plitka vala, pa potom prema bovi koja je bila usidrena negdje na pola puta između Betine i Prosike, pa potom prema bovi u blizini otočića Žminjak, te natrag do bove ispred Plitke vale i u cilj.
Vremenski uvjeti koji su tijekom prethodnih nekoliko dana, kao i same nedjelje ujutro, vladali oko Murtera nagovještavali su stabilan vjetar i ugodno jedrenje, ali u samoj predstartnoj proceduri jedriličarima je vjetar priredio poprilično iznenađenje koje je mnoge značajno usporilo i prvi dio regate učinio kompliciranijim nego što bi to bio inače. Detaljnije o tom detalju i situacijama duž cijele rute popričali smo s kormilarom pobjedničke posade Damirom Čorkalom:
Šok je bio na startu jer u onom trenutku kad je top opalio vjetar je okrenuo na jugo - jugozapad, a svi smo se spremili za startati po buri.
Nismo se svi snašli na vrijeme i to je bila prava drama na startu. I to je tako trajalo dok se nismo malo izvukli van iz gužve.
Do bove smo morali napraviti jednu viru i na bovi smo bili peti ili šesti.
Onda se grupa prvih 5-6 brodova odvojila. Mi smo tad već imali neku malu prednost u odnosu na ostatak flote i onda smo se svi na idućoj bovi, bovi od krme, našli zajedno u nekih dvadesetak metara.
Na bovi je bilo malo gužve i tu se poredak počeo pomalo mijenjati.
Mi smo tu uhvatili dva broda i do Gradine - u visini brodogradilišta u Betini, mi smo već bili drugi. A kad smo stigli do treće bove onda smo već bili iza Bašića (Baba Majo, op.a.) na nekih tridesetak metara.
Tu je vjetar bio malo promjenjiv... blizu je i kraj, pa ima i borove šume, pa škver, pa Plitka punta... uglavnom, dosta pozicija na kojima se moglo dosta napraviti.
Mi smo tu stvarno dobro odjedrili i vidjeli da uspijevamo visočije jedriti od Bašića i da ga pomalo hvatamo.
Prije četvrtog okreta primijetili smo da je on izgubio nešto prostora, a mi smo nastavili jedriti još dalje. On tada ide u viru, mi ga pariramo, jer iako smo čuvali to drugo mjesto gledali smo kako da ga uhvatimo, i neposredno ispred bove shvatimo da smo u dosta velikoj prednosti.
I onda je trebalo samo čuvati tu razliku do cilja.
Uglavnom, cijela regata bila je natjecanje od početka do kraja. Na početku smo bili 5. ili 6. i sva sreća što smo na startu bili uz plažu, pa nam je prvima stigao vjetar, nitko nas nije pokrivao. Tako da smo bili i dalje u konkurenciji, inače bi nam vodeća grupa previše odmaknula.
A na drugoj bovi smo se svi našli. Bašić se dobro pozicionirao, da bude najbliži bovi, da bude unutarnji i prvi je okrene. Onda je za njim okrenuo Klepac, pa za njim Ilka odnosno Fržop, pa smo bili mi, desno od nas Emilio iz Jezera i još desno od njega Jadrešić.
Je da je tu bilo malo vikanja, ali svi su se poštivali i prošli bez incidenta.
Mi smo istina bili malo niže, ali smo imali brzinu. Svi ostali su nam bili s lijeve strane i možda imali i bolja mjesta, ali mi smo imali dovoljno prostora da ih lijepo prođemo od ispod.
Vidjeli smo da smo brod dobro natrimali, brzinu smo imali, Bašića smo pratili, pomalo ga grickali u orcu i na kraju ga uhvatili. Ali radilo se cijelo vrijeme... malo pusti lantinu, malo je stisni, namjesti se na reful, pa se on malo izbaci vani, pa cijela ekipa ide na bandu, pa je trebalo i s kormilom raditi cijelo vrijeme. Sve to je radio i Bašić, proučavali smo i mi njega, a i on nas, nije to bilo ono samo "sidi i vozi"!
Osim što je borba za vrh bila zanimljiva, regata je bila i brza i potvrdio se trend koji se pojavio ove sezone da regate gajeta sve više poprimaju karakteristike regata modernih jedrilica pogotovo kad su u pitanju izbori pozicije za start, taktika, rad posade, kao i primjena jedriličarskih pravila!
Što se tiče rezultata osim onih koji se odnose na prve dvije posade, za gajete ih možete pronaći na ovom linku. Na ovom linku su rezultati kaića, dok su na ovom linku rezultati za leute.