Karnevalska regata u Biogradu dugo godina važila je za regatu na kojoj se mora sudjelovati i koja je na neki način bila uvertira u proljetne regate krstaša na srednjem Jadranu.
Osim jedrenja ispred Biograda jedriličari su je obožavali i zbog jedne od najboljih zabava pod maskama uopće. U svakom slučaju bio je to kompletan doživljaj zbog kojeg je YC Biograd okupljao i preko 50 jedrilica na startu!
Posljednjih godina tako dobra zabava nažalost morala se svesti samo na jedriličarski dio, jer zbog dobro znanih restrikcija nije se smjelo organizirati nikakvo okupljanje u zatvorenom, pogotovo u veljači.
Ove godine organizator se ponovno odlučio na takav program, pa se u Biogradu okupilo samo deset jedrilica. Tako neuobičajeno malom broju sudionika kumovala je i vrlo loša prognoza koja je cijeli tjedan ranije najavljivala vrlo jaku buru za vikend i potvrđivala se iz dana u dan.
Posljedica točnosti te prognoze bilo je da se jedrilo damo jedan od predviđena tri dana. Taj povoljni dan bio je petak 25. veljače, dok u subotu i nedjelju natjecatelji nisu niti isplovili iz marine.
U subotu je puhao lagani južin i dan je bio sunčan. Sve je bilo kao najava proljetnog vremena koje tek treba stići, ali zato je već sutradan sve bilo suprotno. Stigla je najavljena jaka bura uz tamne guste oblake i snijeg sa sjeverne strane Velebita.
Što se tiče jedrenja, uspješno su odrađena dva plova. Oba su se jedrila na istoj ruti, jedino što je drugi morao biti skraćen pred posljednju dionicu.
Start je bio ispred novog mula u Biogradu i zelene lanterne, a bova od orce bila je postavljena na malo više od pola milje prema jugoistoku. Potom je flota radila "osmicu" oko Planca i Sv.Katarine, a posljednja točka okreta bila je neizbježna oznaka Kočerka na kojoj je u drugom plovu napravljeno i skraćenje.
Flota je bila uobičajeno šarolika kako je to i uobičajeno na regatama krstaša, a najviše su se isticali Elaya i Karpo. Dvije Slovenske posade koje su jedrile na njima u oba plova bile su prve i druge i stvarno su se izdvajale s distancom koju su stvarale u odnosu na stale. Obje ove jedrilice imale su i izrazito "sportskija" jedra u odnosu na ostalih osam koje su uglavnom imale klasične charter dacrone, pa su već samim tim stvorile sebi bolje regatne preduvjete.
Osim spomenutih Slovenskih posada na regati su sudjelovale i posade iz Češke, Mađarske, Austrije i naravno Hrvatske, a točan raspored na kraju ovog lijepog i ugodnog petka možete pronaći na ovom linku, dok su ovdje dostupni rezultati po grupama.
Fotogaleriju snimljenu s rive i iz zraka možete pronaći na ovom linku.