Foto: Fabijan Roić

Dva tjedna nakon uvodne trening regate u kojoj su sudjelovale dvočlane posade, dvije četrdesetice su napravile još jedan trening, ali u varijanti solo jedriličara.

 

 

Na zamišljenu startnu liniju u Splitskim vratima u petak 31. kolovoza, ujutro u 9 sati našli su se Croatia Full of Life - Ola i Crazy. Na njihovim palubama su bili Ivica Kostelić i Fabijan Roić. Za prvi trening koji su odlučili odjedriti u solo izvedbama izabrali su rutu od oko 160 NM. Nakon Splitskih vrata odlučili su jedriti prema Lastovskom Glavatu nakon kojeg je slijedio spust prema Palagruži i povratak prema Splitskim vratima kao posljednja etapa.

Prognoza za taj vikend je bila u znaku laganog do umjerenog juga i stvarno je i pogodila već od petka ujutro. 8-10 čvorova do Rta Pelegrin, pa nešto više vjetra u Hvarskom kanalu, 10-12 čvorova na putu prema Glavatu i onda povremene bonace u kombinaciji sa zapadnjakom.

Na startu se desila jedna situacija zbog koje je moglo doći do prekidanja cijelog ovog događaja. Naime na jedrilici Crazy je već neko vrijeme bez glavnog auto pilota kojem je pregorio CPU (laički rečeno, kompjuter), a rezervni strpljivo čeka na montažu od strane ovlaštenog servisera. Za to vrijeme je pomoćni auto pilot pod stalnim opterećenjem i na veliku Fabijanovu žalost javlja se "rudder reference" pogreška i otkazuje mu suradnju u najgorem mogućem trenutku. Unatoč tome on ne odustaje već odmah kreće s pripremom jedrilja za očekivane izmjene tijekom plovidbe tako da kasnije što manje vremena ostavlja Crazyja bez kontrole.

Uvjeti na moru su bili povoljni za jedrenje u orcu koja im je bila neizbježna do Glavata. More bez vala i umjereni vjetar omogućili su ugodno jedrenje i dali mogućnost za apsolutnom koncentracijom na praćenje refula i reagiranje na sve poteze onog drugog.

Nakon starta Ivica bolje otvara regatu i na vodećoj je poziciji do Punte Pelegrina. Na sredini ove dionice čak i značajno povećava razliku, ali na ulazu u Hvarski kanal dolazi do ključnog detalja. Fabijan uspijeva jedriti desetak stupnjeva oštrije i do prve vire pored Paklinskih otoka uspijeva nadoknaditi razliku i proći Ivici ispred prove. U nastavku jedrenja ga uglavnom samo pokriva i ne ispušta stečenu prednost iz ruku, čak postupno povećava razliku jer se nastavlja i dalje primjećivati razlika u kutu jedrenja ove dvije jedrilice, a u korist Crazyja.

Do otočića Prozid ispred Vela Luke Ivica dosta smanjuje razliku. Analizirajući playback može se čak i spekulirati o tome da li je možda moglo doći do zamjene u vodstvu jer se mogu primijetiti dva trenutka kad je Ivica izgubio i vremena i puta, vjerojatno zbog promjene jedara.

Dolaskom na južnu stranu Korčule nastavlja se orcavanje, ali i Fabijanovo sve veće povećavanje razlike. U pokušajima da ga sustigne Ivica radi više vira i pri tom gubi i određeno vrijeme za višak manevara, pa kad se uzme u obzir i daljnja razlika u kutevima Fabijan obilazi Glavat sa značajnom prednošću. Sad je već u poziciji da napokon može podignuti spinaker i kreće s jurnjavom prema Palagruži. Pedesetak minuta kasnije Ivica također obilazi Glavat i podiže genaker.

U ovoj etapi brzine su im slične stalno su iznad 8 čvorova, na moru je dugi val od juga, jugo i dalje u zraku... ugodna noć za jedrenje... bar na početku!

Desetak milja pred Palagružom Fabijana dočekuje zapadnjak koji ga ponovno tjera na orcu (ova zona je bez snimke na play backu...). Za to vrijeme, oko 3:30 Ivica upada u bonacu u kojoj se nalazi do oko 5 sati. Za to vrijeme Crazy obilazi Palagružu. Zapadnjak jača na 17-18 čvorova, kut postaje povoljan za ponovno dizanje genakera a sad je bio i trenutak da se napune balastni tankovi i Crazy "pusti s lanca".

Vrlo brzo kreće glisiranje s brzinama do 14-15 čvorova, ali nažalost to traje oko 45 minuta. Nakon toga ostaje vjetar pada na 7-8 čvorova, ali sad osim vala s juga, val dolazi i sa zapada i to je bilo vrlo teško za Fabijana koji je sad već umoran od kontinuiranog ručnog kormilarenja bez pomoći auto pilota. U rijetkim trenucima kad se odvaja od kormila zbog podizanja, spuštanja i trimanja prednjih jedara, odnosno rada s balastnim tankovima jedino što može napraviti s kormilom je da nekako fiksira produžetak i da to što je naumio napravi što brže.

Otprilike u to vrijeme Ivica donosi tešku odluku, a to je da odustaje od odlaska do Palagruže i oko 5:30 javlja Fabijanu da je on DNF. Odlazi prema zapadu s nadom da će uhvatiti zapadnjak koji je prošao preko Fabijana i bar nastaviti s jedrenjem do cilja.

U svakom slučaju obojici jedriličara treba čestitati na obavljenom, a posebno Fabijanu koji je cijelu dogovorenu rutu odjedrio bez pomoći auto pilota!

Naš solo dvojac ima u planu još ovakvih treninga, a čak razmišljaju i o jednom duljine 500 NM. Regate.com.hr će ih nastaviti pratiti, a nadamo se da će im se još neki jedriličari pridružiti i da će ovu novo postavljenu scenu učiniti još dinamičnijom i atraktivnijom.

 

Jedriličari

 
Croatia full of life - Ola
Ivica Kostelić

  

Crazy
Fabijan Roić

  

 

Rezultati & Playback 

Google Chrome omogućava najbolji doživljaj korisničkog sučelja i playbacka. Izbor playbacka željenog plova se ostvaruje klikom na izabrani plov u izborniku "Races".

 

 

 

 

Back To Top