10. Trka oko Krka startala je u petak 19. rujna 2025. iz Novog Vinodolskog, a s obzirom na vremenske uvjete izabran je obilazak Krka s južne strane u smjeru kazaljke na zidu.

Vjerojatno osnovni razlog izbora ovog smjera bila je najava burice kao jedinog "ozbiljnijeg" vjetra na cijeloj ruti, a najavljena je za zonu Senjskih vrata i Stare Baške.

Okupilo se 13 posada, neke veterani ove rute, dok ih je nekoliko po prvi put regatno jedrilo na ovoj ruti. Raspon jedrilica bio je standardan za ovaj akvatorij, a rastezao se od vrlo malog Plan B kraćeg od 6 i pol metara, pa do 45 stopa - 13.83m dugog Damaca.

Na startu nije puhalo više od čvor - dva iz smjera zalazećeg sunca. Svi startaju regularno, osim Damaca čija kolomba je na dubini od oko 3 metra hvatala kurenat koji mu nije dozvoljavao da se pokrene, dok su svi ostali s plićim stabilizacijskim sredstvom "preskočili" taj otežavajući element.

Međutim, čim se Damaco pokrenuo kreće u proboj i brzo izbija u sredinu flote.

Za to vrijeme na čelu je maleni Plan B kojem se ubrzo priključuju Bjod i Scorpio, kao i Velenoza koja do vodeće skupine stiže najzapadnijim kursem.

Do Senjskih vrata vodeći jedre oko 4 sata, a vodećima se postupno priključuje i sredina. Velenozin zapadni kurs u jednom trenutku prestaje biti dobitna kombinacija, ali zato Damaco bira drugi ekstrem i kao najistočniji brod polako obilazi cijelu flotu i prvi stiže do Vrata, dok se ekipa s Bjoda vjerojatno najmanje umara jer sa svojim spinakerom jedre skoro pa pravocrtno od starta.

Ispred Baške okuplja se skoro cijela flota i može se reći da je tu novi start regate gdje se vrlo brzo od pratnje odvajaju Damaco i Scorpio i tu se stvara poredak koji je praktički ostaje sve do kraja regate, bar što se tiče vodećih.

Ista priča ponavlja se ispred Stare Baške, konkretno kod otočića Galun. Damaco i Scorpio prolaze ga vrlo  brzo i jedre između Punta i Plavnika dok se cijela flota nada nekom povjetarcu iz bilo kojeg smjera.

Vjetar stiže pred zoru i flota se ponovno pokreće, Damaco prolazi pomoćni cilj i regata ulazi u završnu fazu. 

Damaco iskorištava svaki dašak vjetra koji se pojavljuje i stiže do Selca malo prije 15 sati, dok se ostali moraju zadovoljiti dostizanjem pomoćnog cilja.

Do samog kraja regate i isteka vremenskog ograničenja u 18:00 u subotu, Scorpio ustrajno pokušava dojedriti do cilja, ali signal završetka regate dočekuje ga na par milja od Selca te se i ova posada mora zadovoljiti plasmanom na osnovu pomoćnog cilja.

Konačni zaključak je da Trka oko Krka definitivno zadržava status jedne od najtežih regata jer se iz godine u godinu ponavlja ključ da je vjetra ili previše ili premalo i da do cilja stižu samo najbolje pripremljeni s jedrilicama čije performanse ne mogu biti prosječne.

Kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku.

 

 

Back To Top