Sjeverni dio Jadrana definitivno postaje meka za jedriličarske regate u kojima svoje mjesto mogu pronaći i jedriličari koji jedre u dvočlanim posadama. Nakon Suska koji se jedri krajem jeseni, regata JK Delfin na kojima se redovito promoviraju dvojci kao posebna kategorija, organizirala se i regata na potezu između grada Cresa i hridi Galijola.

Termin održavanja premijernog izdanja ove regate bio je subota 19. travnja 2025. kad se od najavljenih 16 posada, na startu okupilo njih 12.

Osim što su regate ograničene na dvočlane posade, posebnost im je i to što su se počeli uvoditi i "media crew" članovi posade čiji zadatak nije pomoć dvojcu u jedrenju, već dokumentiranje njihove plovidbe i dijeljenje informacija sasvim zainteresiranima koji prate regatu putem interneta.

Ruta regate bila je jednostavna, start ispred Creske rive, jedrenje kroz kanal i Creski zaljev, ostavljanje Pernata lijevim bokom, pravac prema Galijoli, njeno ostavljanje lijevim bokom, te povratak s obavezom ostavljanja Zaglava lijevim bokom, te natrag do ulaza u Cresku luku.

Lagani vjetrovi najavljeni za ovu subotu najavili su jedriličarima da će po svemu sudeći uloga prolaznog cilja na Galijoli biti ključna za formiranje plasmana.

Ta pretpostavka se pokazala točnom jer prva jedrilica koja je dojedrila do Galijole, Damaco, uspjela je to tek u 15:26.

Najviši jarbol u floti omogućio je Damacu da se prvi izvuče iz Creske luke, te da prvi zajedri prema jugu. Ostali su bili nešto sporiji u prvom dijelu regate, jer i u samom kanalu nije bilo jednostavno izabrati pravu stranu, vjetar je u različitim trenucima različito popunjavao kanal uz borovu šumu, odnosno uz masline s druge strane.

Čim se dosegnula širina Creskog zaljeva flota se raspršila i krenula su nadmudrivanja.

Posebne prednosti jedne ili druge strane nisu se mogle značajno istaknuti, pa se prolaskom Pernata ponovno svi nalaze u sličnoj ravnini i dalje slijedi jedino koncentracija na rijetke refulčiće koji nisu prelazili par čvorova. Jedina zanimljivija akcija događa se u blizini Galijole kad vjetar malo jača i ulijeva lažnu nadu da će možda biti važno i bilježenje prolaznog vremena između Cresa i Zaglava.

Kako to obično biva na navigacijama koje su u znaku laganog vjetra, malene jedrilice značajno profitiraju. Naravno, pričamo o situacijama kad se primjenjuje neki od sustava razvrstavanja. Na ovoj regati to je također bio slučaj, a primijenjen je ARC - Adriatic Racing Certificate na kojem radi jedan od organizatora regate, Tin Matulja, na Riječkom sveučilištu.

Na kraju je ARC najviše sreće donio posadi jedrilice Njifa kojima je izračunao da su bili 14 minuta brži do Galijole od drugoplasirane iris.

Kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku, a za kraj još samo jedna zanimljivost iz Oglasa regate. Posade su mogle kalkulirati s angažiranjem media crew koji nije smio/la sudjelovati u manovrama, taktici itd, ali u svakom slučaju imali su obavezu objavljivanja foto i video materijala sa svojih jedrilica. Izostanak istih nije dolazio u obzir jer je u tom slučaju slijedila penalizacija posade s 10% na jedreno vrijeme!

 

Playback

 

Back To Top