U podvelebitskom akvatoriju nastala je još jedna regata u organizaciji koje su dva kluba odlučila uložiti zajednički napor i energiju. Prije skoro jednog desetljeća s tom praksom počeli su JK Jadro iz Selca & JK Burin iz Novog Vinodolskog s Trkom oko Krka, a od 1. svibnja ove godine (2024. op.a.) sličan recept primjenjuju JK Senj & JK Rab na Navigacijskoj regati Senj - Rab.
Na prvom izdanju organizatori su se odlučili vezati uz praznik rada koji je bio u srijedu. Vrlo vjerojatno je to glavni razlog malog broja jedrilica na ovom, premijernom, izdanju s obzirom da se ruta pokazala vrlo lijepom i nadasve zahtjevnom.
Na regati su nastupile dvije jedrilice iz JK Galeb - Damaco (Swan 45) i Jazz (J 120), te po jedna iz JK Plav - Bruna (Bavaria 38) i iz JK Samobor - Tamikaya (Elan 40).
Jedrenje iz Senja prema Rabu podijeljeno je u dvije etape. Prva etapa trebala se jedriti od Senja, pa do južne punte otoka Raba, konkretno do pličine pored otočića Mišnjak gdje se nalazi i istoimeno trajektno pristanište. Potom je zamišljeno novo okupljanje natjecatelja ispred bivšeg trajektnog pristaništa na južnom dijelu Barbatskog kanala od kuda se nakon kraće pauze i zakuske trebalo jedriti prema ulazu u luku grada Raba.
Start prve etape bio je u 9:00, a startalo se po vrlo jakoj buri koja je na startu puhala brže od 25 čvorova, da bi prilikom jedrenja u Velebitskom kanalu bili zabilježeni udari i do 40 čvorova!
U ovom dijelu regate svi su bili na prvom kratu i nitko nije otvarao gennakere i slična prednja jedra i raspored u poretku bio je poprilično očekivan s obzirom na veličinu i tip jedrilica. Flotu je predvodio moćni Swan 45, stalno mu je u blizini bio i brzi J120, a priključak su uspješno držali malo manje sportski nastrojeni Elan 40 i Bavaria 38.
Jurnjava se završava u zoni otoka Prvića gdje bura naglo slabi i pomalo se osjeća utjecaj juga koje je bilo najavljeno za drugi dio dana.
Otvaraju se drifteri i regata se po laganoj bavi nastavlja do Golog otoka. Nakon njega slijedi lov na malene namreškane zone na morskoj površini i kad je postalo izgledno da se neće uspjeti dojedriti do cilja do ograničenja u 13:30, RO je odlučio aktivirati točku iz Uputa za jedrenje, a koja se odnosi na finalni raspored u ovoj etapi. Riječ je o tome da su se pomoću tracking sustava zabilježile geografske lokacije svih jedrilica pa se izračunala udaljenost do cilja, te su se na osnovu toga složili rezultati.
Konkretno, distance ostale za prejedriti iznose ovoliko:
- Damaco - 6.97 NM
- Jazz - 7.98 NM
- Bruna - 8.04 NM
- Tamikaya - 8.57 NM
U podne su opaljeni motori i slijedio je transfer u Barbatski kanal s jugom u pojačanju točno u provu.
Kad su se sve jedrilice okupile pored starog trajektnog pristaništa jugo je već konstantno puhalo preko 20 čvorova, pa je odlučeno da se zakuska prebaci u Rab i da se starta u 14:35.
S obzirom da je smjer juga bio uvjetovan Barbatskim kanalom u prvom dijelu regate svi su napravili po nekoliko pojalabandi, a tek pred Barbatom posada Brune podiže mali gennaker i s njim uskoro preuzima vodstvo od Damaca kojeg je u jednom trenutku štrorcalo.
Forsiranje gennakera posadi Brune ulijevalo je nadu u etapnu pobjedu, ali pred Banjolom im stoper podigača gennakera popušta i podigač proklizava metar-dva i Damaco iskorištava situaciju i vraća se u vodstvo i s minutom prednosti pobjednički ulazi u cilj.
Dodatnu brzinu s letećim prednjim jedrima pokušala je ostvariti jedino još posada Tamikaye, ali forma jedra im nije dozvoljavala dublje kuteve jedrenja kao da su imali gennaker, tako da su se morali zadovoljiti s brzim i atraktivnim jedrenjem nauštrb malo boljeg finalnog rezultata.
A što se tiče Jazza, na njemu je bila tročlana obiteljska posada, pa im je s obzirom na vjetrovite uvjete bilo malo teže držati pravi regatni ritam i pokušati ugroziti favoriziranog Damaca.
Konačni zaključak je da je riječ o vrlo atraktivnoj i zahtjevnoj regati i da se može očekivati sve veći odziv jedriličara na budućim njenim izdanjima!
Playback