Ružnom vremenu i zahtjevnoj prognozi unatoč, odjedrena je još jedna najdulja regata Kvarnerskog akvatorija. Organizatori su ponovno bili članovi YC Croatia iz Ičića, a na start je stiglo 14 posada i dvojaca.
Finalni omjer je ove godine išao na stranu posada kojih je bilo osam, dok je u dvoje jedrilo 12 jedriličara raspoređenih na šest jedrilica. Do dan pred regatu doublehanded flota bila je brojčano jača, ali u posljednji tren ekipa s Minija 650 - Portanka javlja da ne može stići na start, a vremenski uvjeti nisu dozvolili organizaciju surf regate na kojoj je planirala jedriti najmlađa generacije obitelji Matulja pa su se ponovno okupile sve tri generacije i udruženim snagama mladosti i iskustva krenuli u obilazak jedinog pješčanog otoka u Hrvatskoj.
Prognoza je bila slična po cijelom Jadranu... dosta nestabilno vrijeme s mnogo oblaka, kišom i jakim vjetrovima, ali s druge strane analiza kursa, brzina vjetra i jedrilica predviđala je da će regata biti brža od najlošijeg dijela najavljenog od strane prognostičkih modela.
Start je signaliziran u petak 18. studenog, ujutro u 8:00.
Uvjeti su bili uobičajeni za ovaj dio akvatorija pod Učkom, bonaca i povremeni slabašni povjetarci. Naravno, slični uvjeti jedriličare su dočekali i na povratku, među domaćim jedriličarima poznati kao "El Clásico".
Zato su i Vela vrata bila uobičajena pozicija do koje se trebalo stići što ranije da se uđe u vjetar koji će omogućiti sticanje što veće prednosti u odnosu na pratnju.
Po startnoj bonaci najbolje se snašao i vrlo brzo izvukao Code X. Većina flote je izabrala jednaku rutu, odnosno jedrenje po najkraćoj liniji prema Velim vratima, a jedino je Tara I izabrala opciju izvlačenja prema vani.
Foto: Niki Keser
I za flotu i za Taru je na početku bilo apsolutno svejedno gdje se nalaze jer nitko osim Code-a nije radio neki značajniji napredak sve dok nisu stigli u blizinu Medveje. Kako su prolazili ovu poziciju svi su jedrili podjednakim brzinama i nije moglo reći da je neka strana bila bolja, a jedino je Code X konstantno jedrio duplo većim brzinama u odnosu na ostale i vjerojatno je tu bila u pitanju izrazita tehnička nadmoć novog projekta iz Code 7 Marine škvera. Jedina ekipa koja je uspijevala donekle držati priključak bio je dvojac na Njifi.
Približavanjem Cresu isplatilo se strpljenje posade Tare koja je počela biti brža od ostalih i obilaziti ih u širokom luku, ali u Vratima ih na iznenađenje sviju sustiže vremešni Žut koji na Porozini zauzima treće mjesto u poretku.
Foto: Niki Keser
Nakon prolaska Plomina i Rapca kreće sprint prema jugu. Sad do izražaja dolaze samo mase jedrilica i kvadrature dignutog jedrilja. Jedri se brzo i u koloni, a Žut pomalo gubi korak i prestižu ga Tara I , Fly 5 i Talanta, dok Code X jezdi na jug prosjekom nedostižnim ostalima.
Što se tiče kategorija x2/posade, posade su bile u prvom dijelu flote dok su dvojci bili bliže začelju. Jedino su Kabalin i Mačešić na Njifi bili u vodećoj skupini, a svoju poziciju su fenomenalno držali s obzirom da je Njifa duljine od samo 8.5 metara. Tek u visini Zeče prolazi ih stroj za jedrenje - Talanta, a Tara I na sredini Unija.
Dok je trajalo ovo sustizanje Code X već obilazi Susak i kreće s orcom i povratnom etapom, a Talanta kao drugoplasirana jedrilica obilazi Susak kad je Code već na sjevernoj punti Lošinja!
Bilo je za očekivati da će jedrilice s duljom vodnom linijom pomalo sustizati malenog foilera, ali Sandi Misirača i ekipa ne posustaju i evo što je Sandi ispričao o njihovom jedrenju:
Na Susku nisam nastupio sa svojom standardnom posadom. Darko Hajdinjak je otišao na ORC PH, Goran Ivanković je imao treninge za Melges 24 PH, a brod je bio u Rijeci pa smo se lokalno skupili i rekli "idemo", a još nam se pred sam start ukrcao i još jedan član posade s Bare Torska :)
Zato smo malo kasnili na startu, pa i malo lošije startali.
Na startu je bio lagani vjetar, ali radar i prognoza su najavljivali prelazak fronti sa zapada s dosta kiše, ali uglavnom smo to izbjegli.
Na startu smo se uspjeli izvući s velikim drifterom i stalno dobivali vjetar s kraja skoro do Vrata.
Tamo je bilo situacija iščekivanja hoće li jugo probiti ili ne jer ga je ostalo malo vani. Međutim, sve što smo dobili bilo je nešto tipa neverin pod oblacima s desna, sa zapada... ali bilo je totalno nestabilno i vrtilo je i po 30°. Promijenili smo puno verzija jedara, ali uspjeli smo se orvi izvući do Vrata, a tamo je krenuo stabilni W - NW koji je dizao do oko 17 čvorova pred Suskom.
Taj vjetar je nama predstavljao kut jedrenja od 100 - 120°, a to su nam uvjeti za foil. Jedrili smo s J1, malim drifterom, kojeg držimo na pola baštuna i s punim jedrom. I to su uvjeti kad je foil cijeli u moru i kad jedrimo brzinama koliko vjetar puše.
Jedini problem nam je bio što je ostao stvarno veliki val od juga koje je puhalo noć ranije.
Što smo išli bliže Unijama i Susku val je bio sve veći i tada je problem voziti 15 milja jer voziš ravno u val. Tako da smo bili u Volvo điru... totalno mokro :)
Mi inače na foilu imamo i "rake" kontrolu, a samim tim i kontrolu visine prove prema moru.
Tada nam se činilo da je bolje da idemo u minus, da prova nije previsoko, jer smo imali situaciju da je brod cijeli izletio van s jednog vala na drugi. Tada smo jedan đir prošli, ali u drugom je brod usporio i pao na drugi val. Tada smo rekli da je bolje da malo prikočimo, jer je brod brži od tih uvjeta.
U međuvremenu smo rasparali flok. Toliko mora je bilo na kuverti da je u jednom trenutku bočni val napunio flok i napunio ga na drugoj strani kao vreću i s 200 litara vode u njemu stali smo s 15 milja na 10 i on se smao iščupao... tako da smo natrag vozili s trojkom. Ona nam je više kao olujni flok, pa smo zato natrag bili dosta sporiji.
U povratku smo stalno vozili orcu, kut je bio oko 40°. S obzirom na prognozu očekivali smo da će probiti nešto s istoka, ali do toga nije došlo i tako smo vozili do punte Pernata gdje je vjetar poprilično stao, pa smo se nekako dovukli do Porozine gdje smo dugo stajali i vozili lijevo - desno dvije ure.
Onda smo vidjeli da je tramontana probila i dali smo se vani prema Cresu i onda smo tražili smo liniju ulaska u Ičiće, jer tu je uvijek važna tranzicija i da se uhvati bava s kraja, a najveća smetnja je kontr kurenat koji stiže od Preluka. Zato je vrlo važno da se tu ne uđe prerano.
Kopnenu bavu smo uhvatili kad je puhala iz smjera Ike i tada smo se prebacili unutra i stigli do cilja.
Statistika: Ičići - Susak
Jedrilica | Tip | Skupina | Trajanje jedrenja | Prejedreno [NM] | Prosječna brzina [kts] | Max. brzina [kts] | |
1. | Code X | Code X | 06:38:40 | 51.77 | 7.79 | 16.66 | |
2. | Talanta | Pogo 40 | 08:35:40 | 53.57 | 6.23 | 13.70 | |
3. | Tara I | First 45 | 08:39:00 | 52.69 | 6.09 | 11.90 | |
4. | Njifa | Pogo 850 | x2 | 08:51:00 | |||
5. | Fly 5 | Bavaria 38 Match | 08:59:30 | 51.88 | 5.77 | 16.48 | |
6. | Žut | JOD 35 | 09:33:00 | 50.95 | 5.33 | 10.86 | |
7. | Un4mal | Bavaria 42 Match | 09:35:50 | 51.86 | 5.40 | 12.10 | |
8. | Jezera | JOD 35 | 09:40:00 | 52.25 | 5.41 | 13.00 | |
9. | Jazz | J 120 | x2 | 10:16:40 | 51.41 | 5.00 | 9.48 |
10. | Eura | First 36.7 | x2 | 10:20:30 | 51.63 | 4.99 | 8.77 |
11. | Mia Mia II | Elan 340 | x2 | 10:25:50 | 52.71 | 5.05 | 9.14 |
12. | Praznični dan | Pogo 850 | x2 | 10:28:30 | 53.90 | 5.15 | 9.90 |
13. | Rovinj | JOD 35 | x2 | 10:33:00 | 51.60 | 4.89 | 9.50 |
14. | Bare Torsk | H 800 | DNF |
Statistika: kompletna ruta
Jedrilica | Tip | Trajanje jedrenja | Prejedreno [NM] | Prosječna brzina [kts] | Max. brzina [kts] | ||
1. | Code X | Code X | 17:58:48 | 107.91 | 6.00 | 16.66 | |
2. | Tara I | First 45 | 20:18:33 | 108.67 | 5.35 | 11.90 | |
3. | Fly 5 | Bavaria 38 Match | 22:05:00 | 110.99 | 5.03 | 16.48 | |
4. | Talanta | Pogo 40 | 23:24:00 | 115.11 | 4.92 | 13.70 | |
5. | Njifa | Pogo 850 | x2 | 23:24:30 | |||
6. | Jezera | JOD 35 | 24:49:50 | 118.07 | 4.75 | 13.00 | |
7. | Žut | JOD 35 | 25:02:50 | 111.73 | 4.65 | 10.86 | |
8. | Un4mal | Bavaria 42 Match | 27:11:10 | 118.18 | 4.35 | 12.10 | |
9. | Eura | First 36.7 | x2 | 27:11:50 | 118.99 | 4.38 | 8.77 |
10. | Jazz | J 120 | x2 | 27:12:00 | 110.60 | 4.07 | 9.48 |
11. | Mia Mia II | Elan 340 | x2 | 27:21:00 | 118.02 | 4.32 | 9.14 |
12. | Rovinj | JOD 35 | x2 | 27:28:45 | 111.65 | 4.06 | 9.50 |
13. | Praznični dan | Pogo 850 | x2 | 28:06:31 | 121.25 | 4.31 | 9.90 |
14. | Bare Torsk | H 800 | DNF |
*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 5 sekundi
Playback
Naslovna foto: Niki Keser