Četiri posade okupile su se u Puli s ciljem da zajedre na malo duljoj ruti, kako po broju milja, tako i po vremenu trajanja. Po prognozi trebali su uživati u umjerenom jugu, ali ovog puta bili su brži od njega i stigli su do cilja po raznim drugim vjetrovima, ali kad se podvuče crta i izvuku zaključci, trening je bio više nego dobar i može se smatrati izvrsnim temeljem za slične buduće akcije.

Ruta ovog treninga bila je većinom "odobalna". Start i cilj su bili u Puli, a prva točka obaveznog obilaska bio je svjetionik Porer kojeg se trebalo ostaviti lijevim bokom. Potom je ruta vodila dalje na jug do Suska kojeg se ostavljalo desnim, jednako kao i naftnu platformu Marica čija pozicija je na pučini, na pola puta između Premude i Italije (44°4.423'N, 14°0.913'E). Nju je trebalo ostaviti desnim bokom, te što prije stići do hridi Galijola koja se obilazila lijevim bokom, te ponovno prema Poreru (desnim bokom) i na ulaz u Pješćanu uvalu.

Po idealnoj liniji ova ruta ima duljinu od oko 115NM. Na kraju su jedrilice koje su je prejedrile  prešle oko 18-19NM više, a trebalo im je nešto manje od 33 sata.

Kao što već znate, offshore jedrenje u Hrvatskoj nije baš zastupljena kategorija i mali je broj regata za koje se može reći da spadaju u ovu kategoriju. Također nema ni previše regata koje se jedre u uzobalnim vodama, a da su duljine veće od 50NM, tako da su jedriličari koji njeguju ovakav vid natjecanja počeli razgovarati o osnivanju još jedne trening lige ali koja bi se bavila isključivo ovakvim rutama.

U srednjoj Dalmaciji ova scena je nešto razvijenija od Istarsko-Kvarnerskog dijela Jadrana, pa su svoju trenutnu trening bazu posada Kostelić-Kliba, koji se spremaju za kvalifikacije za sudjelovanje na Pariškim Olimpijskim igrama u offshore doublehanded kategoriji, odlučili iskoristiti da aktiviraju svoje istomišljenike iz ovog područja, a u idućem koraku da se povežu sa svojim kolegama s juga i naprave nekoliko zajedničkih treninga i objedine u Hrvatsku offshore trening ligu. Uz trening lige koje se jedre u Dubrovniku, Splitu i Puli, to bi bilo stavrno jedno osvježenje na našoj jedriličarskoj sceni i u svakom slučaju želimo im puno uspjeha s njihovim planovima!

Što se tiče ovog prvog kola, posade koje će ostati zabilježene kao prvi sudionici su:

Ivica Kostelić - Petra Kliba

Mini 650 - Libera

JK Uljanik, Pula

 

Mato Mužević - Tomislav Gotić

J80 - My Way

JK Uskok, Zadar

 

Dean Armuš - Josip Stipić

Elan 340 - Dolce Far Niente

JK Horizont, Poreč

 

Vedran Kabalin - Miran Maćešić

Pogo 850 - Njifa

JK Jugo, Mali Lošinj

 

Početak treninga bio je u petak 5. veljače točno u 11 sati na izlazu iz Pješčane uvale. Start je odrađen po laganom maestralu, tako da se praktički pravocrtno jedrilo prema Poreru s genakerima i drifterima, a jedino je malo više već od samog starta zaostajao Elan 340. Razlog je najvjerojatnije bila higijena donjeg dijela trupa, a i malo manje sportski karakter ove jedrilice u odnosu na ostale tri.

Do Porera na čelu flote je My Way, dok Libera i Njifa prolaze pored njega skoro pa poravnati (Njifa doduše s krive strane :)) i nastavljaju jednakim brzinama dalje prema Susku.

U nepromijenjenom redoslijedu stižu do visine Srakana, kad im vjetar polako okreće u desno, te nakon par milja u južnijem kursu rade prvu manovru i nakon ove pojalabande jedrenje poprima karakter koji će obilježiti ovaj trening... My Way prolazi po krmi Njife, koji potom također pojalabanda i u match race formaciji jedre prema istoku. Zbog ovog poteza od My Way, Libera izbija na čelo i prva obilazi pješčani otok, a za to vrijeme Njifa se povlači iz regate. Razlog je bila mučnina jednog od članova posade, koja je počela već za vrijeme transfera prema Puli, pa je zbog zdravstvenih razloga povučen ovaj potez.

Libera i My Way Susak okreću u sumrak i nastavljaju u kursu od 230-240° prema platformi Marica. Još oko sat-dva jedre brzinama od 4-5 čvorova, ali s mrakom i vjetar pada. To se pogotovo osjetilo bliže kopnu, gdje Dolce Far Niente najviše usporava.

Dolce pokušava ostati dio trening skupine do oko 22 sata, kad posada donosi odluku da se povuku na Susak i tu pričekaju Liberu i My Way, te se s njima vrate prema Puli.

Za to vrijeme preostali dvojac se značajno približava naftnoj platformi. Libera ostvaruje malo veću prednost, a li u samoj blizini ove bove na sredini Jadrana, vjetar ponovno slabi i My Way ponovno hvata priključak. Ali evo iz prve ruke malo više detalja o ovom vrlo dugom match race dvoboju:

Mi smo bili najmanji brod na treningu, a vjetrovi su bili uglavnom lagani, osim na samom kraju. Tako da nismo ni mogli očekivati da ćemo biti brži od ostalih, a kako nismo uopće poznavali ekipu s My Waya nismo točno ni znali što nas čeka. I onda kad smo zajedrili, kad smo vidjeli da ekipa sve kuži i kad smo praktički pola regate proveli jedni pored drugih rekli smo da obavezno moraju biti na svim ostalim treninzima koje budemo radili.
Koliko su to bile bliske situacije najbolje govori to da je bilo situacija kad sam Ivicu pitala da li ću ih taknuti baštnom... prolazimo li ili ne! Stvarno je bilo nevjerojatno.
Kad smo startali oni su bili nešto niže od nas, brži brod, a u tom dijelu smo jedrili samo kurs, bez taktike. Oni su metar i pol dulji od nas, također je to i uža barka, pa su bili stvarno brži.
Kasnije, na Susku, vjetar počinje padati i mi smo taj dio malo bolje taktički odradili i preuzeli smo vodstvo, ali stalno smo bili u nekom jo-jo odnosu. Mi pobjegnemo, oni nas sustignu, mi se ponovno odvojimo, oni nam se vrate... dođemo do Marice i obiđemo je 20 minuta prije njih, tamo je bila bonaca pa je obilaženje trajalo... i oni dođe s nekim svojim putem i stvore se ispred nas... nadoknade tih 20 minuta u roku jedne minute!
Tamo je počela borba s genakerima. Pokušavamo ih pokriti, ali oni svejedno prolaze. U stvari mi smo imali neki ogromni genaker, a oni nešto više kao drifter i tek nakon dosta pokušaja uspijemo se od njih odvojiti tako da ih probamo "odozgor" proći, tako da nas oni ne mogu napasti. I onda smo upali u dvije različite struje vjetrova i krenemo jedriti u stavrno različitim kutevima.
Prije Suska i jednima i drugima bilo je glavno tko će prvi stići do juga. Do tada smo vozili uglavnom taktički u smislu kako da se postavimo prema suparnicima i nismo se previše koncentrirali na prognozu.
Prema susku smo vozili po nekom maestralu, a po Pljusak info jugo je bilo na samo 5 milja od nas... ono, čitaš Susak - jugo 15 čvorova, a kod nas od bonace do nekih refulčića maestrala. Ali držali smo se niže od njih i uspjeli smo prije ući u to jugo. Tada smo rekli "OK, to je to, idemo nešto skuhati i pojesti". Jedrili smo s 8 čvorova, a oni su se tamo iza još vrtili tražeći vjetar.
Međutim, opet "ali". Kad su se dokopali juga, bili su nešto niže od nas i imali su bolji smjer prema Galijoli i do nje evo ih opet na minutu do nas :)
I onda kad smo išli prema Poreru nismo znali da li ćemo i dalje držati podignutu tu veliku zvjerku od genakera. Bilo je zeznuto, jer nemamo drugi gindac (podigač), pa kad bi mijenjali genakere sigurno bi izgubili vrijeme i oni bi nas sustigli.
Uglavnom kasnije je vjetar ponovno pao. Do tada je jedrenje bilo takvo da sam ih stalno pokrivala i držala u šiji... kako oni pojaju, pojam i ja, orcaju, orcam i ja... i možda sam prvi put nakon više od 24 sata regate smetnula pažnju s njih na dvije minute i oni se samo pojave ispod nas i obiđemo Porer paralelno!
Tada sam se dogovorila s Ivicom da ja uz kormilo preuzmem i genaker a da on radi samo taktiku. I tada smo tih zadnjih 5 milja uspjeli napraviti 6 minuta razlike. Ivica bi samo rekao u kojem smjeru želi da idemo, a ja sam bila koncentrirana samo na to kako da što brže jedrimo u tom smjeru.
I tako da je finiš bio samo takav, kao da smo pobijedili ne znam koju regatu :)

Petra Kliba, Libera

Što se tiče Dolce Far Niente, Armuš i Stipić podigli su sidro i krenuli sa Suska u subotu ujutro oko 8 sati sa željom da se priključe Liberi i My Wayu. Međutim, ubrzo pale motor i voze prema sjeveru.

U svakom slučaju, može se zaključiti da su ove godine, krenuvši od Vendeea, ovi tijesni finiši postali obavezni na offshore eventima :)

Iduće kolo offshore lige nema točno doređen datum, ali okvirno je najavljeno za oko mjesec dana. Do ta možete napraviti analizu snimljenih podataka, a ako netko zna razlog anomalije koja je primijećena i za vrijeme ranijih regata Galijola i Susak x2, a odnosi se na nepravilno snimljene GPS podatke na jednakoj geografskoj dužini za sve trackere, zamolit ću ga da mi dojavi putem kontakt podataka koje može pronaći u Impressumu.

 

Statistika kompletne rute [cca 115NM]

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Libera 32:53:00 133.69 4.07 9.31
2. My Way 32:59:00 133.03 4.03 9.37
3. Dolce Far Niente        
4. Njifa        

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 10 sekundi

 

Playback jedrenja možete pronaći na priloženom linku. 

 

Izvrsnu video analizu ovog offshore treninga pripremio je Ivica Kostelić, a video je dostupan na ovom linku

Naslovna foto: Dean Armuš

 

Back To Top