Drugo kolo offshore lige odjedreno je u za vikend 27-28. ožujka i ponovno su sudjelovale četiri jedrilice. Ovog puta u malo drugačijem sastavu jer nije sudjelovala Njifa, ali je zato svoj premijerni nastup odradila jedrilica La Tida.

Područje na kojem se jedrilo bilo je slično onom od prije mjesec i pol s tim da je prošireno do Rovinja. Ovog puta ruta je izgledala ovako: Pula (Veruda) - Porer (ostaviti lijevo) - Susak (ostaviti desno) - platforma Ida C (ostaviti desno) - Sv.Ivan na pučini (ostaviti desno) - Pula (Veruda).

Ako niste znali gdje se nalazi platforma Ida C, njena pozicija u odnosu na otok Susak je na udaljenosti od 36NM u kursu 265°.

Start treninga organiziran je u 11:00 po jugu od desetak čvorova. Oblačno vrijeme i noćna vlaga pratili su jedriličare cijelim putem, ali srećom nije bilo kiše.

Što se tiče flote, ponovit ćemo da je bila u sastavu Libera, Dolce Far Niente, My Way i kao novitet u društvu offshore ligaša, La Tida - Murphy. Na njoj su jedrili Davor i Zoran Mošnja, a branili su boje JK Uljanik iz Pule. Posade na ostale tri jedrilice su ostale u istim sastavima, a ako ste zaboravili tko je u pitanju možete se prisjetiti ovdje.

Foto: Ivica Kostelić

U prvom dijelu rute, prema Susku, jedrenje je bilo u klasičnoj orci najviše je igrala duljina vodne linije pa je samim tim najveća jedrilica - Dolce Far Niente - bila u prednosti koju nije imala namjeru tek tako ispustiti. Za to vrijeme Libera i La Tida bile su praktički u match raceu, a My Way je jedrio svoju rutu.

Inače, My Way nije imao uključen tracker zbog "manjka struje" na jedrilici, odnosno, posada je stigla neposredno prije isplovljavanja, pa nisu stigli dopuniti akumulator. S druge strane u snimci s La Tide nedostaje dio od platforme Ida C. Zato je Petra Kliba, koskiperica jedrilice Libera, podijelila s nama informacije iz prve ruke:

Ovaj put imali smo jugo cijelo vrijeme, od starta do cilja. Ja i Ivica smo bili prvi na startu, ali to nije dugo trajalo :). Svi su nas u orcu vrlo brzo prešli. Već do Porera su nas pregazili, ali nama to nije smetalo, izazov nam je tim bio veći.
Dolce Far Niente je kao najveća barka poveo regatu i vodio je dobar dio regate. Naravno, računali smo da kad izađemo vani na otvoreno i stignemo do platforme, da nam je dionica od platforme do Sv.Ivana dionica na kojoj ćemo sve nadoknaditi. I tako je bilo.
Sve ključne točke do platforme prolazimo kao treći, ali cijelo vrijeme smo s Dolce bili u vidokrugu.
Kad smo okrenuli platformu dižemo našu "zvijer", naš najveći crveni spinaker. Za to vrijeme na jedru nam je i prvi krat... vani je puhalo više, bilo je oko 15-16 čvorova i ima lijepog vala.
Tada je krenulo glisiranje i nadoknađivanje. Vrlo brzo smo prešli Dolce, jer oni nisu ni dizali genaker, tako da nam je ostao za uhvatiti još My Way koji je također bio s genakerom.
Kako je naš genaker više kao runner, ne možemo se spuštati niz vjetar, prešli smo ih sotto vento. Mislim, vozili smo niže od njih i do Sv.Ivana stižemo oko 3 minute prije njih.
Taktika nam je bila takva da smo očekivali da kako se približavamo obali Istre da će vjetar više okretati na istok, kao nekakva bura. To su neki očekivali pa su išli bliže obali, a mi smo iskoristili formu našeg genakera koliko smo mogli, pa smo potom prešli na drifter - jednako kao i My Way. Stvarno smo nastojali biti što prije na Sv.Ivanu, jer nas je iza njega čekalo još petnaestak milja orce do doma.
Prvih pola sata te dionice držali smo ih iza nas, a onda kad je postalo očito da će nas proći odlučili smo se dati skroz uz obalu Istre i proći kroz Fažanski kanal. Tamo nekad zna dati još više u lijevo. Vani smo imali smjer vjetra od oko 110°, a u kanalu smo imali smjer od 80°. Tako da se tu već dosta može popeti, plus dric u lijevo i bilo bi to sve super ispalo da nam na kraju Fažanskog kanala nije opet dalo 110°, pa smo morali okretati.
Tada smo podignuli drifter i bili smo dosta iza My Way. Do cilja su nas ostavili 13 minuta... Da smo imali malo više sreće na izlazu iz kanala možda bi ih i dobili, ali išli smo vidjeti što se može dogoditi ako idemo unutra. Da smo samo jedrili iza njih cijelim putem bi samo gubili i gubili, morali bi se desiti nešto stvarno drastično po pitanju promjene kuteva vjetra.
Uglavnom ja i Ivica smo stvarno zadovoljni jer je regata bila drugačija nego inače.

Petra Kliba, Libera

 

Idući offshore trening u planu je za oko mjesec dana. Do ta na raspolaganju imate snimljene podatke za prikladne analize, a i ovog puta mogu se primijetiti određene anomalije kao i na nekim drugim regatama u ovom akvatoriju. I dalje ne znam razlog za to, pa i dalje stoji molba da ako je netko u posjedu tih informacija da mi ih dojavi putem kontakt podataka koji se mogu pronaći u Impressumu.

 

Statistika kompletne rute [cca 118NM]

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. My Way 20:53:00      
2. Libera 21:06:00 127.97 6.06 18.17
3. Dolce Far Niente 21:40:00 130.60 6.05 9.50
3. La Tida 22:26:00      

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 10 sekundi

 

Statistika rute do trenutka isključenja trackera jedrilice La Tida [cca 60NM]

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. My Way 11:25:00      
2. Libera 11:25:00 71.49 6.26 18.17
3. Dolce Far Niente 11:25:00 75.16 6.58 9.50
3. La Tida 11:25:00 64.64 5.66 8.90

*statistika na osnovu uzoraka u vremenskim intervalima od 10 sekundi

 

Playback jedrenja možete pronaći na priloženom linku. 

 

Naslovna foto: Dean Armuš

 

Back To Top