Stvarno zahtjevna prognoza cijeli tjedan prije održavanja jedne od najpopularnijih hrvatskih regata, a koju organizira JK Tijat iz Vodica, nije pokolebala brojne posade kojih se i ove godine skupio impozantan troznamenkasti broj!

 

Regata

 

Ovogodišnja Jabuka se razlikovala od drugih po dvije stvari. Jedna je bila da je start odgođen na 7:00 u subotu ujutro, a druga da se jedrila ruta broj dva iz Uputa za jedrenje, odnosno nakon starta ispred Vodica obilazila se plič Sestre, potom se Jabuka ostavljala lijevim bokom, jednako kao i hrid Mulo ispred Rogoznice, te pravac cilj u Vodicama.

Do odgode starta je došlo zbog vrlo jakog juga koje je puhalo u vrijeme predviđenog starta, u petak navečer. Zbog sigurnosti većine posada Regatni odbor se odlučio na izmjenu ovog vremena, a o tom se i nagađalo nekoliko dana prije starta jer je vremenska prognoza bila ujednačena skoro cijeli tjedan ranije. Naravno, pomak početka jedrenja je za sobom povukao i pomak ograničenog vremena jedrenja na nedjelju u podne.

Za vrijeme starta i još par sati kasnije puhalo je jugo od deset i više čvorova. Ubrzo flota ulazi u kišni oblak ispod Žirja, nakon kojeg kreće tramontana koja je u kombinaciji s velikim valovima od juga stvarala neugodan osjećaj mnogim jedriličarima, te velika naprezanja kako brodova, tako i jedara.

Nakon obilaska Jabuke i dolaska popodnevnih sati na regatnom polju počinje puhati levanat koji flotu prati do Mula, nakon kojeg po laganoj burici stižu do cilja u Vodicama.

Od 106 posada na startu, do cilja uspješno stiže njih 90, Među njima nisu bili neki od najvećih favorita. Ubrzo nakon starta regatu napušta Molo Longo Tutta Trieste. Razlog je ispadanje okvira koji je fiksirao jarbol na razini palube. Vjerojatno je razlog veliko posrtanje i udarci u valove koji su doslovno bili ravno u provu, što je izazvalo vibracije jarbola i posljedično ispadanja spomenutog okvira. Da su nastavili jedriti postojala je opasnost da se jarbol zbog udaraca na tom mjestu ošteti, a možda bi se jarbol i slomio.

Drugi favorit regate bio je VOR 60 - Cleansport One. Jedrilica građena za oceanske uvjete trebala je vrlo lagano svladati uvjete na ovom regatnom polju, ali materijal jedara je ovog puta bio najslabija karika. Do Jabuke su se rasparala dva genakera, a nakon Jabuke su izgubili i glavno jedro. Uglavnom su sva tri jedra nastradala zbog dotrajalosti, tako da su vlasnici sad primorani upustiti se u nabavku novog kompleta, a tada bi se ovaj maxi mogao ponovno upisati na pobjednički pehar ove regate.

Kad su se ove dvije jedrilice povukle iz regate na moru su ostale samo "normalne", bar po veličini. Glavnu riječ su vodile četrdesetice. Već prije starta se pretpostavljalo da će zanimljivo biti nadmetanje dva Class 40, Crazyja i Fulcruma III. Tako je i bilo te ih je u cilju dijelilo samo desetak minuta. Premda su uvjeti na moru bili naklonjeni ovim dvjema jurilicama, ipak su im planove pobrkale još neke druge jedrilice. Na vrhu flote još su jedrili Toto Travel, Taia 2 & White goose, Dubrovnik, Munjek i dva Club Swana 36, a u blizini je bilo i nekoliko jedrilica More 55.

U pojedinim dionicama su se izmjenjivali u vodstvu, a nekako najstalniji u vrhu je bio Toto Travel. Tek ga u zoni Mula uspijeva prestići jedan od Swanova, a ispred oboje sa sigurne udaljenosti počinje ih kontrolirati Taia. Nakon obilaska Mula njen posao je skoro pa rutinski s obzirom na kut vjetra, ali foiling mašina za jedrenja u obliku najnovijeg modela Swana je bila Taina stalna prijetnja. Na kraju slovenska posada ipak uspijeva s pet minuta prednosti presjeći ciljnu ravninu ispred Swana, koji je uspio održati razliku od jedne minute ispred Tota.

Vrijeme ulaska u cilj prve jedrilice je bilo 21:53:23, a posljednji je do cilja stigla Karla i to u 04:57:01. Kad se uzme u obzir da je 90 jedrilica završilo regatu za manje od 22 sata jedrenja, može se reći da je ovo bila najbrža Jabuka do sada!

 

Ovu priliku koristim da se još jednom ispričam svim sudionicima regate zbog neispravnosti jedne četvrtine trackera. Razlog je bug koji se pojavio nakon posljednjeg updatea firmwarea. Uređaji i software su testirani na sve očekivane situacije, ali problem se pojavio na jednom naizgled banalnom i definitivno neočekivanom mjestu. Nadam se da će se ukloniti u kratkom roku i da će trackeri ponovno pružiti posebnu dozu zanimljivosti navigacijskim regatama, kako njihovim sudionicima, tako i onim koji će ih pratiti putem interneta.

 

U nastavku možete napraviti kraću analizu učinka dvadesetak jedrilica čije kompletne rute su snimljene u intervalima od jedne sekunde, kako u statističkom obliku, tako i u obliku interaktivnog playbacka.

 

Rezultati

  

Skupina ORC 0

 

Skupina ORC 1

 

Divizije

 

Skupine

 

Ukupno

 

 

Statistika

  

  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Emotion 18:26:07 107.51 5.83 14.31
2. Escapade 17:21:10 112.63 6.49 13.72
3. Ora blu 2 17:27:00 107.61 6.17 14.19
4. Porta Alter Schwede 17:49:08 108.87 6.11 15.96
5. Vera 17:10:21 103.07 6.00 15.47
6. Shark 17:00:41 107.60 6.33 13.44
7. Sara 21:17:58 105.54 4.95 9.73
8. Sierra 17:13:28 107.26 6.23 12.05
9. Sabre 16:21:50 108.94 6.66 13.33
10. Facing Future 14:58:28 111.58 7.45 20.36
11. Bella Nostra 16:29:44 107.52 6.52 21.35
12. Fulcrum III 16:15:54 118.48 7.28 17.55
13. Daring Sister 15:24:58 108.80 7.06 14.26
14. Taia 2 & White Goose 14:52:23 106.80 7.17 14.90
15. 01 Express 17:10:03 102.88 5.99 11.09
16. Carmenta 16:44:06 106.08 6.34 11.50
17. Calisto 21:36:35 105.56 4.88 14.90
18. Relax 16:16:59 110.51 6.79 12.10

 

 

Playback 

Za najbolji vizualni doživljaj playback animacije preporuka je da se koristi Google Chrome internet preglednik za PC i Android uređaje, a na Apple uređajima možete koristiti Safari uz uključenu opciju "Settings -> Safari -> Request Desktop Site".

 

 

 

 

Foto

 

 

Back To Top