Nakon prošlogodišnje prigodne, Covidom uzrokovane, promjene u ruti Regate tisuću otoka, regata se vratila svojoj izvornoj ideji, odnosno povezivanju Rijeke i Tivta i Porto Montenegra.

Ove godine za taj poduhvat sudjelovanje je najavilo 11 posada, u Rijeku je stiglo njih 8, a startu je pristupilo 7, tako da se još uvijek čeka povratak zlatnim vremenima ove regate kad je redovito sudjelovalo više od 15 posada.

Program održavanja bio je jednak svima do sad... petak i subota (16. i 17. rujna) bili su rezervirani za provjeru sigurnosne opreme, a start prve etape bio je u nedjelju točno u podne.

S obzirom da je flota bila dovoljno mala start je i ove godine organiziran u dnu Riječke luke. Jedna strana startne linije, kako je i običaj, bila ja na brodu. U tu svrhu poslužila je velika Marina, jedan od najstarijih brodova koji je držao dužobalnu liniju, a nakon završetka tog dijela svog "životnog puta" prvo je bio brod restoran u Creskoj luci, a posljednjih desetak godina je u ulozi Botela.

Druga, pin, strana startne linije bila je na početku Molo Longa, odnosno na poziciji jednog od zastavnih jarbola.

Start regate odrađen je po tradicionalnim lokalnim uvjetima. Ovog puta je ipak bilo više dašaka koji su flotu mnogo brže nego lani izveli iz okrilja luke, ali uz kurenat kao važnu komponentu, pa je najbržima ove godine trebalo oko sat vremena.

Nakon toga slijedi nastavak patnje po Kvarneru, ali zato nakon prolaska između Cresa i Krka kreće rock'n'roll.

Flota koja se okupila u Rijeci i koja je trebala odraditi ovu regatu sastojala se od pet monotrupaca i tri trimarana. Najmanja jedrilica bila je Seascape 27, a najveći su bili Swan 45 i Elan 450.

Jedan od tri trimarana nije niti startao, jer se u subotu jedan od dvojice članova posade loše osjećao, a loše stanje se produljilo i u nedjelju. Zato je odluka bila jednostavna i Lightness je ostao privezan u Rijeci. Međutim, to nije bilo jedino odustajanje. Već tijekom prve noći na Vento Cadela puca tuff luff i prednje jedro završava u moru. Nažalost, nisu bili u mogućnosti sanirati taj problem, pa se i ove godine moraju vratiti u Rijeku...

Inače, u toj zoni, nakon Plavnika, tijekom noći puhalo je dosta jako jugo koje je išlo i do 25 čvorova. Orca po takvim uvjetima posebno je iscrpljujuća na malenim jedrilicama poput Seascapea 27. Dvojac s ove jedrilice nakon 25 sati jedrenja javlja organizatoru da se i oni zbog tehničkih problema povlače iz regate, te zaklon traže u okrilju Malog Lošinja.

Ovako zahtjevni uvjeti jedrenja, vidjelo se tijekom idućeg jutra, ostavili su posljedicu na još jedan trimaran. Namaste doživljava strukturalni problem na jednom od trupova i službeno završavaju s regatom malo iza 7 sati i okreću za Gršćicu na Korčuli.

I tako je do Tivta flota prepolovljena, a u cilj stižu samo jedrilice koje su uspjele lani odjedriti kompletnu rutu.

Povratak iz Porto Montenegra krenuo je u četvrtak 22. rujna, ponovno točno u podne. Od samog početka flotu su pratili vrlo dobri uvjeti za jedrenje i da nije bilo još jedne bonace u Kvarneru ova etapa bi bila brža od prethodne. Uglavnom, osim što je vodeća posada druge etape, ekipa Damaca, u Kvarneru dobila ekskluzivnu dozu glavobolje, navijačima i ostalim sudionicima pružila je šansu za ekstremnu dozu uzbuđenja. Naime, nakon što se Damaco već nakon starta značajno odvojio od pratnje i svoju prednost konstantno povećavao svakim satom jedrenja, morao se pomiriti sa situacijom u kojoj ga cijela pratnja sustiže i u pitanje dovodi njegovu pobjedu u realnom vremenu.

Srećom, Damaco uspijeva izdržati, a koliko velika napetost je bila govori podatak da je cijela flota završila unutar dvije realne minute!

Što se tiče korigiranog vremena, tijekom tih par sati u Kvarneru, već se moglo vidjeti da Damaco neće moći osvojiti duplu krunu. Od prvog izdanja ove regate službeni pobjednik regate je jedrilica koja pobijedi po ORC-u, a svima koji prate regate koje se jedre po ovom sustavu razvrstanja bilo je jasno da je Kvarner bio koban za posadu kapetana Vranića. Dogodila se klasična situacija u kojoj su manje jedrilice "pojele" veće, odnosno razlika u vremenima finiša između Damaca i po ORC-u sporijih jedrilica, bila je prekratka, te oni čiji koeficijenti kažu da su "sporiji" bivaju u mnogo povoljnijoj matematičkoj situaciji koja je rezultirala pobjedom.

U obje etape tim naslovom se ovjenčala ekipa Elaye, a samim tim i naslovom pobjednika cijele regate, a to je značilo da su ujedno i prva posada u ovih devet godina održavanja regate koja je uspjela obraniti naslov pobjednika!

Više o tom poduhvatu, a i samim uvjetima na moru ispričao nam je vlasnik i zapovjednik Elaye, Dušan Ušeničnik:

Nije bilo jednostavno. Noći su bile vrlo teške! Jedrila se orca po 25 čvorova juga. Za jedrilicu od 40 stopa to je mnogo teži posao nego onima od 45 stopa, ali ipak smo pokušavali držati i Damaca i Karpa, kao i vodstvo po korigiranom vremenu.
Doduše, bure koje su bile najavljene i koje su trebale osigurati laganije jedrenje, nisu bile baš tako lagane. I one su puhale između 20 i 25 čvorova.
Mi smo cijelo vrijeme bili koncentrirani na održavanje maksimalne brzine i da jedrimo što brže.
Val nam je bio vrlo velik problem, ali atmosfera u ekipi bila je odlična pa smo sve uspijevali dobro odraditi.
Inače, ekipa je bila podijeljena u tri skupine. Jedni su se odmarali, drugi pripremali, a treći jedrili. Tako da smo uspjeli u održavanju visoke kvalitete jedrenja cijelo vrijeme.
U prvoj etapi uspjeli smo napraviti stvarno izvrstan posao, jer smo se po bonaci u Kvarneru izvrsno snašli. Mislim da je ključan potez bila moja odluka da odemo pod teške oblake koji su dolazili od Istre i posljedično da se vrlo dobro držimo u odnosu na Damaca... u cilj u Tivtu dojedrili smo samo 43 minute nakon njega!
To je stvarno bila posljedica rada u tih 3-4 sata u bonaci u Kvarneru. Kod nas je zbog tih oblaka stalno puhalo oko 3-4 čvora, dok je na drugoj strani bili oko dva čvora.
Zbog toga smo uspjeli prvi doći do Cresa, napraviti gybe, proći pored Plavnika i održavati vodstvo do Oliba.
Poslije Plavnika smo prvi stigli do svježeg vjetra i sigurno smo sat vremena sami bili u tom svježem vjetru dok su oni čekali u Kvarneru.
To je bilo jugo koje je krenulo lagano. Polako je dizalo i stvarno je bila uživancija jedriti, ali kasnije diže do 25 čvorova.
Naravno da nas je po orci u jugo Damaco uspio prestići, ali tada vjetar malo slabi i dolaze naši uvjeti i Elaya mu više puta dolazi na oko milju. Mi smo čak kod Sestrunja otišli u desno da uhvatimo jugozapadnjak, dok je Damaco na milju od nas i dalje jedrio u jugu. Tako da su oni vozili orcu dok smo mi mogli koristiti gennaker.
Inače smo najjači s gennakerom, ali njega smo podignuli tek par puta, pa je zato ulazak u cilj s gennakerom bio kao jagoda na vrhu torte.
Tako smo jedrili do Žirja. Nakon njega kod Rogoznice ulazimo u zonu bure, pa ponovno malo juga, a kod Mljeta smo imali i maestral.
Za natrag ponovno smo znali da neće biti lako i da ćemo imati problema s jakim vjetrom.
Srećom, Elaya je strašno dobar brod koji smo uspješno gurali do kraja i jedino što mu fali je možda onih pet stopa :)
Damaco je zbog svojih performansi otišao naprijed, Karpo je bio u blizini i znali smo da po korekciji imamo šanse.
Prognoza je najavljivala da će pred Rijekom ponovno biti bonaca i da oni koji stignu prvi će vjerojatno čekati nas koji smo bili iza.
U ovoj etapi dogodila nam se i jedna vrlo zanimljiva situacija. U kanalu pored Molata kurenat nas je vratio natrag! Prošli smo pored Karpa u suprotnom smjeru!
Takva situacija mi se dogodila prvi put...
Nakon što smo nekako usjeli izaći iz kurenta morali smo ući u kanal između Sestrunja i Rivnja
Iduće jutro dočekalo nas je jugo koje su prvi dobili Karpo i Sayg. i s njim su nam uspjeli pobjeći za 3-4 milje.
To jugo mi smo dobili tek kad smo izašli iz tog kanala, ali njoh dvoje su stalno bili ili u jačem jugu ili im je kut bio bolji.
Inače, nama je maksimalna brzina bila 13.73 čvora. Elaya može izglisirati, dok mi je to na Karpu bila ogromna želja, ali to je u odnosu na Elayu mnogo teži brod. Kasnije smo u razgovorima s ekipom s Karpa saznali da su njima maksimalne brzine ove godine bile oko 11 čvorova.
A ispred Rijeke imali smo fantastično nadmetanja između sva četiri broda. Prejedrili smo 278 milja, a u cilj smo ušli unutar 2 minute! To stvarno nitko nije mogao očekivati.
Zanimljiv je i podatak da smo u drugoj etapi bili za devet sekundi brži nego u prvoj :)
Stvarno mnoštvo nevjerojatnih situacija!
Moram reći da su sve posade napravile izniman posao, a posebno ekipa sa Seascapea, ali ono jugo stvarno nije bilo za njih. Na Namaste je pukao trup, Vento Cadela također nije imao sreće, a moram reći da smo i mi imali problema s podigačem glavnog jedra.
Tu smo imali stvarno puno sreće što jedro nije palo i što smo bez problema stigli do Crne Gore.

Dušan Ušeničnik, Elaya

 

 

Rezultati - 1. etapa

Rijeka - Porto Montenegro
  Jedrilica Tip Kormilar Trajanje jedrenja Korekcija
1. Elaya Elan E5 Dušan Ušeničnik 50:04:18 00:00:00
2. Karpo Elan 450 Maks Vrečko 52:11:09 04:55:22
3. Damaco Swan 45 Berislav Vranić 49:23:03 05:29:37
4. Canopus Seascape 27 Martin Reiner DNF  
4. Vento Cadela Delmar Conde 1200 Christian Pfann DNF  

 

Rijeka - Porto Monenegro
  Jedrilica Tip Kormilar Trajanje jedrenja Korekcija
1. Sayg I Corsair Cruze 970 Andreas Hofmaier 57:06:44 00:00:00
2. Namaste Dragonfly 28 Sport Klaus Zwinner DNF  
2. Lightness Farrier F-9 Christoph Nitsch DNS  

 

 

Rezultati - 2. etapa

Porto Montenegro - Rijeka
  Jedrilica Tip Kormilar Trajanje jedrenja Korekcija
1. Elaya Elan E5 Dušan Ušeničnik 50:04:09 00:00:00
2. Karpo Elan 450 Maks Vrečko 50:03:52 02:23:34
3. Damaco Swan 45 Berislav Vranić 50:02:35 06:20:08
4. Canopus Seascape 27 Martin Reiner DNC  
4. Vento Cadela Delmar Conde 1200 Christian Pfann DNC  

 

Porto Monenegro - Rijeka
  Jedrilica Tip Kormilar Trajanje jedrenja Korekcija
1. Sayg I Corsair Cruze 970 Andreas Hofmaier 50:06:22 00:00:00
2. Namaste Dragonfly 28 Sport Klaus Zwinner DNC  
2. Lightness Farrier F-9 Christoph Nitsch DNC  

 

 

Playback

 

Back To Top