Nedjelja 28. srpnja bila je rezervirana za jedinu regatu tradicionalnih dalmatinskih brodica koja je službeno prijavljena u Hrvatskom jedriličarskom savezu, pa se u polu šali može reći i da je regata koja je organizirana za klase kaić, gajeta i leut.

Okupilo se oko 25 posada, a vremenski uvjeti osigurali su im jednu laganu regatu za koju je trebalo dosta strpljenja da se ne padne u iskušenje i motorom vrati u Zlarin. Naravno, razlog je lagani maestral koji je ugodnih 7-8 čvorova puhao uglavnom tijekom prvih pola sata jedrenja, da bi potom u jačim dricevima jedrili samo najbrži, a ostali su hvatali sve slabije i slabije.

Start regate organiziran je na lancanu koja je rastegnuta između velikog mula i Šarine rive, a potom se jedrilo do otočića Kamenica koji se nalazi ispred ulaza u uvalu Tijašnica na otoku Tijatu, pa potom oko hridi Galijola i natrag u cilj.

Predstartna procedura kasnila je par minuta jer su zbog novih propozicija dogovorenih tijekom proljeća sudionici mnogo više pažnje posvećivali bacanju sidra na način da se ne prepleću sidreni konopi, s obzirom da sad svi imaju obvezu odnošenja sidra sa sobom. Zbog tako nastale gužva nekoliko gajeta nije se stiglo ni pozicionirati na lancanu, pa su se gentlemanski maknuli na lijevu stranu startne linije i startali nakon pravilno pozicioniranih.

Unatoč svim pripremama dogodilo se nekoliko zapletanja, sudara, pa je čak i prijavljeno jedno oštećenje kormila. U svakom slučaju, start je prošao u klasičnom uzbuđenju s dosta galame i stresa, a oni najvještiji tu su najviše profitirali i izvukli se na čelo flote.

Zlarinska luka inače je možda i najzahtjevnija za jedrenje kad je latinsko idro u pitanju, jer položaj lancane u odnosu na maestral zahtjeva za one koji startaju s desne strane startne linije da naprave bar dvije vire više od ostalih i to već nakon prvih 50-60 metara od starta. U relativno tijesnom prostoru to je poprilično zahtjevan zadatak za ovaj tip jedrilica, ali definitivno pruža dodatno uzbuđenje brojnoj publici po Zlarinskim rivama.

Što se tiče vodećih, ovog puta se u samom vrhu našla i posada gajete Marina koja se u ovoj sezoni pojačala novim članovima posade. U blizini je jedrila ekipa Sirotice, tu su još bile Zadrugarka i ekipa  Emilija Lapov Padovana.

Unatoč jednostavnosti rute bilo je zanimljivo pratiti odluke posada o načinu prilaska otočiću Kamenica. Jedni su izabrali da nakon izlaska iz Zlarina odmah okrenu na desne uzde i zajedre prema Obonjanu i tamo pokušaju hvatati svježe refule iz Zmajanskog kanala. drugi su izabrali jedrenje iz Zlarina ravno prema Lupcu te onda vira na desne uzde i prema Kamenici.

Na kraju se ova druga varijanta pokazala dobitnom i skupina koja je izabrala ovu rutu bila je mnogo brža i u stalnom pritisku.

Uz stalno nadmudrivanje i izmjene u vodstvu, do Kamenice prvi stižu Marina i Sirotica.

Nakon Kamenice slijedi čista krma do Galijole, a nakon nje jedrenje s vjetrom u krmeni kvartir i ulazak u cilj.

Iako je naizgled bila riječ o pukom održavanju pozicija i laganom jedrenju do cilja, ipak je bilo poprilično napeto jer su se Sirotica i Marina značajno odvojile od pratnje i nastavile s jedrenjem bok uz bok.

U finalnom "sprintu" presuđivali su doslovno privatni refuli. U jednom trenutku jedna gajeta bi bila malo brža, već nakon desetak sekundi duga hvata zalet... To je tako trajalo do zadnjih pedesetak metara kad je Marina dobila nešto bolji reful i slavodobitno ušla u cilj.

Ovo je ovoj posadi bila prva pobjeda i kako u ovom sastavu namjeravaju nastaviti cijelu sezonu sigurno će Sirotici i ostalima ponovno zadati dosta problema u borbi za sam vrh.

Malo više o regati i kako je izgledalo na Zlarinu možete vidjeti u foto galeriji kao i u ovom videu:

 

Back To Top