Prvićani, konkretnije - Šepurinjani, organizirali su Burtiž, još jednu regatu tradicionalnih dalmatinskih gajeta, leuta i kajića pogonjenih vjetrom koji se hvata latinskim jedrima. Odaziv sudionika ponovno je bio dobar, a posade iz vrha ponovno su se potrudile da bude neizvjesno sve do isteka protestnog vremena.

Maleni seoski porat u Prvić Šepurini definitivno pruža jedan od najintimnijih doživljaja zbog kojih se svakog ljeta okupljaju ljubitelji jedrenja u ovim drvenim barkama na regatama koje se organiziraju od Ugrinića, pa do Zlarina i Krapnja. Cijela flota stisnuta je u malenom prostoru, mnoštvo domaćih i njihovih gostiju po rivama i mulima okolo njih, pjesma, žamor i smijeh... stvarno prekrasan doživljaj za sve koji su se u nedjelju 21. kolovoza našli na ovom otoku ispred Vodica.

Program je bio standardan. Okupljanje, druženje uz pjesmu, sastanak kormilara, start u 15 sati, jedrenje, cilj, zabava i proglašenje najbržih. U stvari, skoro pa da je bilo tako. Naime, prije proglašenja najbržih treba ubaciti i rješavanje protesta koji su izgleda postali sastavni dio i regata ovog tipa. Ali, krenimo po redu.

Prvi dio dana bio je sunčan i u ljetnom je stilu puhao maestral koji j eokretao prema tramontani, ali kako se približavalo vrijeme starta nad Prvićem su se skupili oblaci nošeni svježom burom. U svakom slučaju i jednog i drugog vjetra bilo je dovoljno, pa Regatni odbor nije imao velikih dilema po pitanju rute regate i izabrana je duga varijanta koja se sastojala od tri točke obaveznog obilaska. Nakon starta ispred Šepurina jedrilo se prema Vodicama i kardinalnoj oznaci ispred ulaza u ACI marinu. Nakon njenog obilaska ruta je vodila prema bovi postavljenoj s desne strane Logorunskih vrata - prolaza između Tijata i Logoruna. A treća obavezna oznaka bila je još jedna bova, ali ovog puta pored Tijata i to u visini Šepurina u kojima je bio i cilj regate. Sve oznake ostavljalo se lijevim bokom.

Start ispred Prvića bio je "na lancanu" koja se rastegnula između nove rive koja je u izgradnji i velikog mula smještenog dvjestotinjak metara jugozapadno.

Na ovako postavljenoj startnoj liniji, s obzirom na kurs regate, stvarno je favorizirana bila desna strana koja je bila bliža strana prema Vodicama. Tko je uspio uhvatiti mjesto na tom dijelu bio je u mnogo povoljnijem položaju u odnosu na ostatak flote.

To je bio prvi važan element regate. Drugi se odnosio na način obilaska Prvića i hvatanja kursa prema Vodicama. S obzirom da je na ovom dijelu regatnog polja puhala bura, trebalo je pravilno procijeniti kolika će na moru biti "sjena" koju stvara otok. Neki su se previše približili otoku i jedrili su po dosta slabijem vjetru od onih koji su izabrali nešto dulju rutu, ali u konačnici ipak povoljniju.

Vodstvo regate, od samog početka preuzela je posada bezimene gajete registracijske oznake TI 183698 koja je pobijedila na ovogodišnjoj Jezerskoj lantini. Vrlo brz start rezultirao je prednošću od 5-6 duljina broda ispred prve pratnje, već nakon prvih par minuta jedrenja. Do oznake u Vodicama razlika se poprilično povećala, a do cilja ju je samo trebalo održavati.

Najbliža im je bila gajeta Baba Tone koja je opet ostvarila popriličnu prednost u odnosu na Godulicu i Tišnjanku.

Ovaj, prvi, dio rute ujedno je bio i najzanimljiviji, jer je jedini bio koji se jedrio u pravu orcu. To je rezultiralo s tim da je jedan dio flote izabrao jedrenje prema Vodicama na način da se što ranije prebacio bar do sredine kanala, dok je drugi dio flote obišao Prvić i zajedrio prema Srimi i uz plažu napredovao prema oznaci obaveznog obilaska.

Sve jedrenje nakon obilaska "zelenog štapa" praktički je bilo održavanje pozicije.. Uglavnom se jedrilo niz vjetar, bilo da je to bila bura ispred Vodica ili kasnije tramontana ispod Logoruna i Tijata.

Što se tiče rezultatskog poretka on izgleda ovako:

  1. Baba Tone
  2. Godulica
  3. Tišnjanka
  4. Mali plavi kaić
  5. Beba
  6. Prvinka
  7. Marina
  8. Lipa moja
  9. Mila
  10. Gušte
  11. Zadrugarka
  12. Mati Jezerka
  13. Kurnatarica
  14. Davna žeja
  15. Bažokić
  16. Ines
  17. Sovja

dok su svi ostali dobili oznaku DSQ.

Vjerojatno sad slijede pitanja, a gdje je u rezultatima nestala gajeta TI 183698 i zašto su ostali dobili DSQ?

Razlog diskvalifikacije vidljiv je gornjoj fotografiji snimljenoj iz drona. Naime, na sastanku kormilara objavljeno je da će se lancana rastegnuti između nove rive i velikog mula i da se svi trebaju vezati na nju. Međutim, jedan dio posada vezao se na turistički brod koji je bio vezan na rivi s desne strane lancane. Na taj način dobili su dvostruku prednost. Jedna je bila ta da su definitivno bili najbliži Vodicama, a druga je bila ta da su njihove barke bile za cijelu dužinu ispred svih ostalih koje su bile vezane na lancanu!


Iduća regata već je u sljedeću nedjelju. Jedrit će se u Tisnom i riječ je o najnovijoj regati iz ciklusa Latinskog idra, a opet za tjedan dana nakon nje flota će se ponovno okupiti u Betini i to na pravoj sportskoj regati koja se jedri u klasičnom štap polju i s obaveznom primjenom svih jedriličarskih pravila. Unatoč kompletnoj reguliranosti svih situacija na regatnom polju, regata ima naziv "Vanka škvare".

 

Back To Top