Od 28. listopada, pa do 1. studenog na sjevernom kraju jezera Garda jedrilo se Europsko prvenstvo klase Zvijezda. Nažalost, zbog raznoraznih blokada proglašenih u mnogim državama po Europi broj natjecatelja nije bio reprezentativan, ali u ovom slučaju najvažnije je bilo da se tradicija održi, a to je organizatorima pošlo za rukom uz podršku osamnaest posada iz devet Europskih zemalja i Argentine.

Administracijski dani, rezervirani za premjeravanja i registraciju bili su srijeda i četvrtak, 28. i 29. listopada, a jedrenje je bilo na rasporedu od petka do nedjelje.

Ukupno se odjedrilo 7 plovova po laganim i umjerenim vjetrovima, a jedini hrvatski predstavnici, posada Tonči Stipanović i Tudor Bilić zauzeli su izvrsno 4. mjesto! Na kraju ih je samo pet bodova dijelilo od postolja na kojem su završile posade s 21, 23 i 24 boda.

Kao što se analizom rezultata može vidjeti, prvih 6-7 posada jedrilo je prilično stabilno i uglavnom su oni između sebe podijelili mjesta u top 10. Jednako tako je i naša posada osvajala dosta dobre rezultate i jedino su u prvom plovu bili lošiji od 10. mjesta. S obzirom na broj odjedrenih regata taj rezultat su na kraju mogli odbaciti, ali tijekom prva dva dana malo im je kvario rezultatsku sliku.

Inače je ista ova lokacija bila poprištem Europskog prvenstva klase godinu ranije kad je na njemu jedrilo 80 posada, a ponovne organizacije se klub Fraglia della Vella Riva uhvatio jer se ovogodišnje EP na planiranoj lokaciji otkazalo. Domaćini su trebali biti jedriličari iz Stockholma, ali je procijenjeno da je epidemiološka situacija u talijanskim Alpama dosta povoljnija i da će regata imati bolji odaziv ako se održi u Italiji.
Brojevi s kojima se pred regatu baratalo najavljivali su sudjelovanje tridesetak posada, ali kako su pojedine države krenule s mjerama zbog očekivanog jesenskog vala Korone, broj je spao na spomenutih 18.

U petak, prvog dana regate odjedrila su se dva plova po laganim uvjetima dijametralno suprotnih vjetrova. Prvo se jedrilo po sjevercu od desetak čvorova, a drugi plov po laganoj verziji Ore, lokalnog poslijepodnevnog vjetra koji ovog puta nije prelazio 8-10 čvorova.

Tonči i Tudor su dojam 12. mjesta iz prvog plova u drugom poboljšali s finišem na drugom i kraj dana su dočekali kao četveroplasirani s jednakim brojem bodova kao i trećeplasirana posada iz Argentine koja je za kormilom imala jednu dizajnersku legendu Juana Kouyoumdjiana.

Idućeg dana odjedrena također su odjedrena dva plova. Ovog puta naši momci nisu dozvolili da im se desi kiks iz prvog plova i regatu otvaraju s 3. mjestom, dok u četvrtom plovu kroz cilj prolaze na sedmom mjestu. Stvarno im se ne može ništa zamjeriti s obzirom da je riječ o stvarno solidnom prosjeku, ali još četiri posade su odjedrile regatu na jednako dobrom nivou i na kraju je bodovna situacija bila krajnje napeta.

Osim prvoplasirane švicarsko-portugalska posade Eckert-Melo, koja je i drugi dan završila kao vodeća s 5 bodova, drugoplasirani Austrijanci imaju 11, zatim Argentinci, Nijemci i naši sa po 12 bodova i najbolja talijanska posada s 13 bodova. Primjenom pravila broja boljih mjesta i boljeg plasmana u posljednjem plovu naši su najlošije plasirani u skupini od 12 bodova i na spavanje odlaze kao 5. u generalnom plasmanu.

Pretposljednji dan regate Regatni odbor je organizirao još dva plova. Tonči i Tudor su i dalje u dobroj formi. Jedrilo se po jakom sjevercu i dan otvaraju s petim, a zatvaraju ga s još jednim drugim mjestom. U odnosu na konkurenciju bili su koncentriraniji i subotnja jedrenja završavaju na trećem mjestu s dva boda razlike od drugoplasiranih Austrijanaca.

I za kraj, u nedjelju 1. studenog, odjedrio se još samo jedan plov. Zanimljivo je da su do tada vodeći uglavnom lošije jedrili nego prethodnih dana, a da su profitirale posade iz, može se reći, drugog plana. Jedini iz liderske skupine koji su ponovili dobro jedrenje su bili Talijani Negri i Lambertenghi koji su od 4. plova bili u neprekinutom nizu pobjeda i drugih mjesta. Naš dvojac nažalost upisuje plasman na desetom mjestu i taj bodovni teret ih udaljava na korak do medalje.

Foto: ISCYRA Facebook

Bilo nam je baš lijepo. Sedam dana smo jedrili svaki dan, tako da smo stvarno zadovoljni što smo uspjeli izdvojiti taj tjedan ranije da osjetimo brod i da budemo koncentrirani isključivo na Stellu. Tako da je ukupni dojam stvarno dobar iako je četvrto mjesto nekako najgore...
Stvarno smo davali maksimum. Bilo je i dosta grešaka... vožnja u krmu je totalno drugačija i ja sam imao nekoliko krivih procjena, tako da smo tu prosuli nekoliko bodova.
Ponovno smo u odnosu na konkurenciju bili slabiji po pitanju opreme. To je bila ekipa koja je totalno nabrijana. Imaju brodove ne starije od tri godine, a na svaku regatu dođu s novim jedrima! Dok smo mi jedrili s brodom iz 2008. i glavnim jedrom starim tri godine.
Jedino smo flok imali novi i to se moram zahvaliti Marku Marinoviću koji nas je počastio s njim i to nas je stvarno spasilo. Da nismo imali taj flok i da smo jedrili s našim starim ne bi sigurno bili ovako dobri.
Na kraju kad se sve zbroji i oduzme mislim da je ovo stvarno bio maksimum koji smo mogli pružiti i ono što je dobro je to da smo se doma vratili s još većim željama i ambicijama za jedrenje u ovoj klasi, a prvi korak nam je da se bolje opremimo za slijedeću regatu.
A što se vremena na regati tiče, jedrili smo uglavnom kroz jutro i nije baš da su bili lagani vjetrovi. Puhalo je nešto slično našoj buri i vjetra je bilo čak i do 16-17 čvorova.
Jedino smo jednu regatu odjedrili po Ori i tada je puhalo 7-8 čvorova. Tako da je na kraju bila vitraška regata.

Tonči Stipanović, kormilar

Prva iduća regata koju planira ova posada je Europsko prvenstvo koje se treba jedriti u Splitu. Međutim, Stipanović će tada biti maksimalno fokusiran na Olimpijadu u Tokiju, pa će Bilić najvjeroajtnije morat pronaći drugog kormilara za tu regatu. 

Možda će čitateljima biti zanimljiva još jedna uloga Argentinskog dizajnera Kouyoumdjiana u svijetu klase Zvijezda. On je ovog puta jedrio na trupu čiji je on bio dizajner.

To je malo drugačiji brod od dosadašnjih. Jarbol ne ide u trup do dna kokpita, nego je "mast track", što je novost u klasi i niti jedna od ostalih na regati nije imala taj sistem. U svom dizajnu iskoristio je sve što nije striktno zabranjeno u pravilima, ali određen broj jedriličara počeo je protestirati protiv tih noviteta, pa će ove promjene vrlo vjerojatno završiti na službenom očitovanju vodstva klase.

 

Naslovna foto: ISCYRA Facebook

 

Back To Top