Već 40 godina za redom, bez prekida čak i u vrijeme Domovinskog rata i lanjske Korona drame, jedriličarski klub 3. maj organizira Primorsku regatu krstaša. Stvarno lijepa brojka i izniman jubilej koji je ove godine na regatnom polju obilježilo trideset krstaša.

Plan regate bio je jednak onima prijašnjih izdanja, start u Rijeci, jedrenje do Cresa i nakon prespavane noći u sigurnosti Creske luke povratak istim putem natrag. Ali... kao i uvijek Riječki zaljev je neiscrpni izvor bonaca i često jedriličare prisiljava na određene na kompromise.

Ovog puta kompromisno rješenje bilo je standardno, pomicanje starta do Porozine.

Subota, prvi plov, kratimo regatni kurs. Start smo prebacili iz Rijeke na Porozinu jer u Rijeci nije bilo vjetra. Tako da smo tu rutu skratili s 25NM na otprilike 12.5NM i znači jedrilo se u stvari Porozina - Cres.
Start je bio u 13:00, vrijeme onako, mutno, ali mislim da mogu reći da smo startali po nekom maestralu. Čak i nije predugo trajao. Ispuhao se na nekim mjestima, odnosno u jednom trenutku čak i u cijeloj zoni jedrenja. Jedna jedina crta ostala je uz obalu Istre, tako da oni koji su se odlučili da odjedre širi luk na kraju su profitirali i bili u favoriziranoj ulozi pred ciljem.
Prvi etapu uspješno su završile 23 jedrilice. Najbrži je bio DSK Xtreme i tradicionalno je osvojio pršut za nagradu.
U nedjelju smo startali ujutro u 10 ispred kampa Kovačine. Nakon pola sata hvata nas nevera. Nije bila pretjerano jaka, možda s par refula od oko 20 čvorova. Brzo je počela slabiti, a smjer je bio iz sjevera.
Dignulo se i vala, jedni su kratili, drugi skidali flokove i genove... uglavnom mala frka, ali za pola sata sve je bilo gotovo.
Tada je nastupila jedna kraća pauza bez vjetra dok nije zapuhalo od Plomina. To je većina iskoristila i flota se raširila od Cresa do Istre. I na kraju ponovno Porozina, ali ovog puta kao pomoćni cilj, jer dalje u Riječkom zaljevu ponovno vlada bezgranična bonaca.

Rene Rubeša, JK 3.maj

Posadi DSK Xtreme za pobjedu u prvoj etapi trebalo je 03:15:26 i bili su za 10 minuta brži od Enigme, nove Senjske perjanice, koja je Belanostri, koja je zajedrila s novim kormilom, pobjegla 12 minuta.

Jedrilice su pristizale u cilj idućih dva i pol sata, a najupornija pod jedrima bila je posada Kantride koja je finiširala u 18:45:23. Kompletne rezultate ove etape možete pronaći na ovom linku.

Foto: Dražen Zdelarec 

Zanemarivši tu kratku neveru, druga etapa bila je izdašnija vjetrom i to ovog puta iskorištava 26 jedrilica da uspješno dojedre do Porozine. Zanimljivo je i da se skupina na vrhu potpuno izmijenila. Pobjednici prve etape završavaju na 5. mjestu, a pobjedu ovog puta odnosi Jonathan 3. Na drugom i trećem mjestu su dvije najveće jedrilice na regati, Lucia X i Hidra, koje su vjerojatno opuštenije dočekale neveru od svojih konkurenata u manjim i manje robusnim jurilicama.

Jedina koja je ponovila sličan rezultat kao u subotu bila je Enigma, ovog puta na četvrtom mjestu, a treće joj je izmaknulo za samo tri sekunde!

Samo jedrenje bilo je dosta brže i najbržima je trebalo 02:38:05 za 12.5NM od Cresa do pomoćnog cilja, dok je društvo s Kantride ponovno bilo najupornije u odluci da dojedre do cilja, a ovog puta to im uspijeva u 16:21:00. Vremena i raspored ulazaka u cilj ostalih u ovoj etapi možete pronaći na ovom linku.

Kad se na kraju podvukla crta i obavilo zbrajanje rezultata obje etape vidjelo se da je bilo dosta gusto na samom vrhu ljestvice, dok su se ostali dosta ravnomjernije rasporedili po istoj.

Ukupnu pobjedu odnosi DSK, a Enigma je ponovno ostala na "korak do". Ove dvije jedrilice imale su jednak broj bodova, ali pobjeda u prvoj etapi donosi potrebnu prednost posadi iz DSNM Volosko. Tako da je Enigma bila brža za one tri sekunde s Porozine situacija bi bila obrnuta, pa čak bi Enigma bila i u čišćoj poziciji jer bi imala bod manje od DSK.

Generalne rezultate regate možete pronaći na ovom linku, dok su ovdje dostupni rezultati po open skupinama, a s ovog linka možete preuzeti rezultate izračunate po Kvarner Yardstick sustavu razvrstanja.

Naslovna foto: Dražen Zdelarec

 

Back To Top