Ove zime dokazano je da su trening lige jedrene u Splitu prethodnih godina ostavile svoj pozitivni utjecaj na domaće jedriličare, jer iako ništa nije bilo organizirano jedriličari su nastavili s vikend jedrenjima, a kad se na moru nađu dvije ili više jedrilica normalno je da krenu i usporedbe tko je brži.

A kako je ostala i navika izlaska na more u isto vrijeme ovi spontani susreti na moru rezultirali su i brzinskim dogovorima da se jedri na istim rutama, a kad je i to dogovoreno onda zašto ne i zabilježiti vremena jedrenja... Uglavnom, rezultat ovih spontanih okupljanja su rezultati objedinjeni u četiri kola ovogodišnje Splitske trening lige.

Prvo spontano kolo odjedreno je u nedjelju 13. prosinca. Čak 24 jedrilice bile su u 11 sati na punti Marjana, ispred Instituta. S obzirom da je u vrijeme starta puhala umjerena bura dogovor je bio da se odjedri jedan malo dulji trokut po cijelom Kaštelanskom zaljevu:

Nakon starta jedrilo se prema Vranjicu. Na tom putu komunalnu bovu ispred Vranjica ostavljalo se lijevim bokom (točka 2), jednako kao i točku okreta ispred Divulja - žutu komunalnu plutaču (točka 3) i potom natrag prema Institutu. Naravno, postavljanje dodatnih bova nije se dogodilo, pa su tako startna i ciljna linija trebale biti zamišljene, a referentna točka bila je zelena plutača (točka 4) od koje se zamišljala linija prema jugu u duljini od stotinjak metara.

Bura po kojoj se jedrilo najviše je svog utjecaja imala u prvom dijelu regate, pogotovo u kanalu ispred Vranjica, tako da se taj dio orce i početak krme odjedrio atraktivno i brzo.

Drugi dio krme prošao je u znaku slabljenja vjetra. Čak je bio i nezanemariv broj "rupa" u kojima su zapeli i neki od favorita.

Ovakav rasplet na moru trajao je sve do ispred Divulja i zone okreta. Patnja je trajala još nekih pola milje poslije žute komunalne plutače, da bi se zatim ušlo u zonu svježe bure. Do bure nije stiglo šest jedrilica, a prvi zamišljenu ciljnu liniju presijeca (očekivano) ogromni Cicarelli 53 - Toto Travel. Ova dulja od Tutta Triesti do cilja je dojedrila za 02:40:00.

Prvi idući u cilj stižu momci iz ACIja na Tacit Consentu, dok je treći u finišu bio Mataran 32, najnoviji bolid u Splitskoj Melges floti, ali ipak osjetno veći od primjeraka iz impresivne flote dvadesetčetvorki.

Problemi s nedostatkom vjetra rastegli su ulaske u cilj sve do iza 16 sati poslijepodne kad je posljednja do cilja stigla malena Luna Siniše Anđelića nakon 05:11:26. Raspored svih ostalih ulazaka u cilj možete pronaći na ovom linku.

Što se tiče THC-a, službenog premjera Splitske trening lige, tu je situacija u vrhu bila neznatno drugačija od Opena. ClubSwan 36 odnosi pobjedu, na drugom mjestu je Mataran, a Toto završava trećeplasiran. Vremena nakon korekcije nisu bila pretjerano bliska, tako da Tacit odnosi pobjedu s uvjerljive dvije minute prednosti ispred Melgesa koji je četiri i pol minute brži od Tota, ali ono što može veseliti sudionike da su bez obzira na starost jedrilica i količinu jedrilja svi uključeni u THC završili u zadovoljavajućih pola sata razlike. U ovom kolu sudjelovalo je ukupno 19 jedrilica čiji plasmani se valoriziraju i na ovaj način. Njihove rezultate možete pronaći ovdje.


Po ritmu ustanovljenom ranijih sezona, drugo kolo trebalo se jedriti dva tjedna kasnije, ali loše vrijeme s obiljem kiše zaustavilo je jedriličare u njihovom naumu, pa se iduće spontano okupljanje održalo dogodilo prve nedjelje u 2021. godini... 3. siječnja.

Uvjeti na moru na početku su uključivali jugo od 10 do 15 čvorova bez kurenta, a jedrilo se s obje strane Marjana. Početak je dogovoren ispred Instituta, prvi obavezni obilazak oko oznake usamljene opasnosti ispred Spinuta, potom oko Marjana, pa sve do komunalne oznake ispred Duilova i natrag do Instituta. 

Na ovo prvo jedrenje u 2021. stiglo je 11 jedrilica, ali na kraju bodovanja ipak nije bilo. Naime, nakon što je flota izašla iz Marjanske zavjetrine i krenulo u orcu prema Duilovu morala je jedriti s na momente i 32 čvorova u provu. Rezultat je rasparani flok na Totu, Mataran na boku s podignutim genakerom i Magnum naslonjen na siku ispred Bačvica.

Većina ostalih jedrilica se povukla još dok nisu imale štete tako da se na kraju samo Mataran mogao pohvaliti obilaskom najistočnije točke, ali i oni na kraju nisu odjedrili do Instituta, pa je na kraju i on osvojio DNF.

Iako na prvi pogled izgleda kao fijasko ova nedjelja na moru se može smatrati najvećim uspjehom Splitske trening lige, jer ranijih godina u tom terminu i po takvim uvjetima na moru pitanje je da li bi se uopće vidjelo neko jedro krstaša.

Foto: slučajni prolaznik

Treće kolo spontanookupljajuće Splitske trening lige jedrilo se idući vikend. Subota 9. siječnja ponovno je izmamila jedriličare na more. Ovog puta 17 posada je stiglo do punte Marjana. Dogovoreno je da u 11:00 krenu s jedrenjem, kako su prevladavali lagani vjetrovi odlučili su se zadržati samo u Kaštelanskom zaljevu.

Uz pomoć lokalnih fiksnih oznaka u moru uspjeli su konstruirati zanimljivu rutu idealne duljine od 10.9NM. Od zamišljene linije starta jedrili su prema komunalnoj bovi u Vranjicu. Nakon što su je ostavili lijevo produžili su prema hridi Galija koja je ujedno bila i pomoćni cilj. Ako su uvjeti bili takvi da se nastavi s jedrenjem trebali su i nju ostaviti lijevim bokom, pa putem kojim su stigli natrag prema Institutu. Naravno, ovog puta Vranjic je trebalo ostaviti desnim bokom.

Jedrenje najbržeg trajalo je 02:11:30, dok je drugoplasirani iza njega ušao s 5 sekundi razlike. Pobjedu u realnom vremenu odnio je Justin Ten - Toma, dok je drugi sudionik ovog foto finiša bila Salona 34 - One.

Priključak za vodećim dvojcem najbolje je držala najveća jedrilica kola, Srna V, Oceanis 46.1 koja je kasnila malo manje od tri i pol minute iza pobjednika. Od ovog kola Srna vjerojatno postaje i najveća jedrilica u ostatku ove sezone, jer je Toto početkom tjedna spustio jarbol i na njemu se obavlja refit i standardno sezonsko održavanje i vjerojatno će se ligi ponovno priključiti tek u nekom od završnih kola. 

Točan raspored prolazaka pored ciljne plutače na Institutu možete pronaći ovdje. Uglavnom je bilo regularno jedrenje i u odnosu na prethodno kolo nije bilo gubitaka na regatnom polju. Jedino što remeti idilu je nedolazak Matarana na startnu liniju zbog problema s kormilom i odustajanje Blue Lady koja je u žaru jedrenja prošla pre blizu hridi Galija koju je zakačila kormilom, a potom je imala i bliski susret s nepoznatim objektom u moru. Srećom stradala je samo boja i nakon pregleda odmah je vraćena u more. A što se tiče prava upotrebe vremena prolaska pomoćnog cilja, njega je iskoristila jedina ženska posada koja je jedrila na Platuu 25 - Varoš, do k je jedrilica Makakada zbog ukazivanja pomoći Blue Lady dobila redress u rezultatima.

U 3. kolu većinu flote činile su malene jedrilice prosječne duljine oko 7 metara i ovo su praktički bili vrlo dobri uvjeti za njih, a to se pokazalo i u THC-u, jer se na drugo mjesto, odmah iza pobjednice One, ubacio Diablo koji je regatu u realnom vremenu završio na četvrtom mjestu. Ostali su po THC-u bili uglavnom na istim pozicijama kao i u Openu, ali korigirani razmaci su bili dosta manji od onih u realnom vremenu. Točna vremena možete pronaći na ovom linku, a od ovog kola su dostupne i prve "ukupne" ljestvice.

U oba poretka vodeću poziciju zauzima Toma, Justin ten, a raspored ostalih možete pronaći ovdje po pitanju Opena, dok je THC poredak za prva tri (dva) kola dostupan ovdje.


Četvrto kolo dogovoreno je za subotu 30. siječnja. Dogovorena je potpuno jednaka ruta kao i na trećem kolu, a i vrijeme je bilo slično, dok je flota brojala 16 jedrilica. Vremena jedrenja na zadanih 10.9NM u prosjeku su bila tri sata dok je najdulje jedrila posada Tonke koja nije odustajala i upornost joj se isplatila nakon skoro šest sati jedrenja!

Tijesnu pobjedu odnosi Mataran 32 koji je pola minute pobjegao Magnumu, odnosno malo manje od dvije minute manjem Melgesu 24 - Obi One.

Ovog puta najveće jedrilice su se grupno držale u sredini, dok su ih na ljestvici okružili "mališani" među kojima treba istaknuti 6.6 metara dugog Diabla na 6. mjestu. Raspored ostalih možete pročitati u rezultatima.

Što se tiče premjera, u ovoj tablici u četvrtom kolu bodove je skupilo 14 jedrilica. Na vodeće mjesto zasluženo je zasjeo Obi One koji je na treće mjesto prebacio Matarana, dok je ekipa Magnuma zadržala poziciju osvojenu u realnom vremenu.

Pobjeda Obi Onea bila je uvjerljiva i razlika koju je ostvario ispred Magnuma bila je veća od većine razlika u ostatku rezultata.

U ovom kolu nije jedrio dotadašnji lider lige Toma i to se s obzirom na mali broj regata odmah i reflektiralo u generalnim rezultatima. Po Openu pada na peto mjesto, dok u vrlo tijenom rasporedu sad vrh preuzimaju Mila 8, Mataran 32 i Runaway, a na ljestvici se već nalazi ukupno 29 jedrilica koje su osvojile bodove!

Po THCu Toma gubi mnogo više, jer je ovdje pao na 7. mjesto, a njegovu poziciju na vrhu zauzima Runaway ispred Matarana i Magnuma.


Na peto kolo odazvalo se 13 jedrilica. Okupljanje je ponovno bilo u subotu, ovog puta 6. veljače, a ruta koju je trebalo prejedriti uključivala je potez između Instituta, usamljene opasnosti ispred JK Spinut, pa oko punte Marjana do komunlke na Duilovu i natrag na Institut.

Puhalo je do 15-16 čvorova juga praćenog suncem tako da je vrijeme provedeno na moru bilo više nego ugodno.

Ovog puta brojčanu nadmoć su imale veće jedrilice. Samo tri su bile kraće od 9.50. Naravno da su svoju veličinu iskoristile po danim uvjetima na moru, a prva dva mjesta ponovno osvajaju isti. Uvjerljivu pobjedu osvaja Mataran 32 nakon skoro dva sata jedrenja, a razlika koju je ostvario ispred Magnuma ovog puta je bila nešto manja od deset minuta, a s obzirom na duljinu rute od 12.6NM to mu je bilo dovoljno i za pobjedu po THC-u koja je iznosila korigiranih pet i pol minuta.

Na postolju je završila i posada Xare, XP44, a na 4. i 5. mjestu dvije posade koje su začinile finiš regate svojim fotofinišem. Riječ je o "malenoj" Saloni 34 - One, koju je tek pred ciljem uspjela pokriti i preteći velika Mila 8. Međutim po THCu Salona je ipak bila dovoljno brza za osvajanje mnogo boljeg plasmana nego po Openu. Ekipa One se smjestila između Matarana i Magnuma, dok je Mila 8 osvojila još jedno četvrto mjesto.

Rezultati iz petog kola doveli su do novih turbulencija na vrhu obje generalne ljestvice! Mataran 32, Magnum X3 i One preuzimaju postolje kako po Openu, tako i po THCu.


I zaključak za kraj... Splitska trening liga nikad nije bila zanimljivija. Hrpa novih jurilica, a čak dva zvučna imena su također (ponovno) već u Splitu i trenutno na totalnom makeoveru, a da ne spominjemo još jedan potpuni karbonski bolid koji je također nedavno stigao...  Stvarno je već sada ovo sezona za pamćenje!