U nedostatku regata na Jadranu i nastupa na Lago Maggiore, hrvatski jedriličari radio upravljanim jedrilicama morali su još jednom u inozemstvo da bi u formi dočekali posljednju ovogodišnju kriterijsku regatu koja će se u prosincu jedriti u Šibeniku.

Ovo nije prvi put da naši modelari gostuju u susjednoj Mađarskoj, a ni prvi put da su tamo ostvarili vrlo zapažene rezultate. Ovogodišnji nastup zbio se za vikend 23. i 24. listopada, a predstavljala su nas dva splitska i tri kvarnerska jedriličara. Ante Kovačević i Tomislav Bezić, te Robert Grubiša, Boris Rosović i Damir Puhar.

Jedrilo se na jezeru Orfu u blizini Pečuha u pitoresknom okruženju, a u organizaciji jedriličarskog kluba koji je prije četiri godine proslavio 50 godina postojanja.

Na regati je sudjelovalo 26 jedriličara iz Mađarske, Hrvatske, Rumunjske, Slovačke i Švedske, a jedrilo se po HMS sustavu u dvije grupe.

U odnosu na regatu u Italiji, kad smo bili zastupljeni u malo većem broju, ova regata je protekla mnogo ugodnije i bez velike količine stresa uzrokovanog podvodnim jezerskim raslinjem i naplavinama koje su otežavale jedrenje.

U Mađarskoj je bilo lijepo. Ovo je trebala biti još jedna pripremna regata za Svjetsko prvenstvo u Rogoznici, za koje smo nedavno saznali da je odgođeno s proljeća na jesen iduće godine.
Otišli smo kod naših sjevernih susjeda da jedrimo na laganim uvjetima "driceva i lišem moru". Glavni razlog je što po takvim uvjetima ovdje nemamo prilike jedriti, pa sam ovu priliku iskoristio za probati neke stvari koje do sada nismo puno prakticirali.
Dobro, konkurencija nije bila previše jaka, pa sam se mogao igrati s tim različim stvarima i pokazalo mi se da su neke od tih stvari ispale dobro i stvarno sam zadovoljan s tim rezultatima.
Uvjeti na jezerima nisu ono na što smo mi inače naučili. Tamo je normalno da su stalne promjene i po smjeru i po snazi vjetra. Npr. nekad se ima osjećaj da je na moru/vodi, mnogo više vjetra, jer je voda rjeđa, pa kad dođe reful imaš osjećaj da je to nešto vrlo jako, ali u stvari samo podvodni dio broda lakše prolazi kroz taj medij.
U svakom slučaju, za ostati u formi i u treningu, to je bila vrlo dobra prigoda.
Uglavnom je puhalo između nule i 4 do 5 čvorova, ali dosta promjenjivo. Tijekom jednog plova to ne bi bilo kontinuirano. Startali bi po vjetru, pa bi u jednom dijelu plova to palo, pa bi došlo s druge strane, pa malo trave...
Plovovi su išli dosta brzo jedan za drugim i stvarno nemam nikakve primjedbe na račun organizatora i moram ih pohvaliti za organizaciju u svim segmentima.
Oba dana smo odjedrili po četiri plova. Prvog dana sam imao tri prva i jedno 12. mjesto, dok sam u nedjelju imao 1., dva druga i treće mjesto. Konkretno za ta dva druga mjesta najviše su zaslužne jezerske trave, ali s tim stvarima se treba pomiriti.

Ante Kovačević, JK Zenta

Foto: Ferenc Kálmándy

Nakon odbacivanja 12. mjesta kao najlošijeg plasmana, Kovačević je s osam bodova uvjerljivo osvojio naslov pobjednika, dok mu je najbliži bio Robert Grubiša na šestom mjestu. Roberta su četiri boda dijelila od postolja, a imao je i jednak broj bodova kao sedmoplasirani domaći predstavnik.

Zanimljivo je da su natjecatelji između 4. i 7. mjesta bili u bodovnom rasponu od 24 do 26 bodova!

Na osmom mjestu završio je Tomislav Bezić koji je čak i pobijedio u posljednjem jedrenju, a to će mu sigurno ostati u posebno lijepo sjećanju, jer mu je to prva pobjeda u pojedinačnom plovu u modelarskoj karijeri.

Preostala naša dva predstavnika jedrila su uglavnom u skupini B. Boris Rosović završio je na 19. mjestu, a Damir Puhar na 25. Kompletne rezultate možete pronaći na ovom linku.

Zanimljivo je da su mađari u nas pokupovali sve jedrilice tipa Kantun S, stariju verziju Kantuna 2 iz dizajnerskog studija Jelačić koji je sad jedan od najpopularnijih svjetskih modela. To im je bio vrlo dobar potez, jer je model S značajno brži po bonaci i uvjetima koji pretežno vladaju na jezerima. Tako da su se naši predstavnici morali ozbiljno truditi po pitanju sustizanja i zadržavanja svojih pozicija tijekom jedrenja, pogotovo oni koji su se borili za najviše pozicije.
Konkretno je to vrlo dobro došlo Anti za test njegovih novih trimova, jer je konkurencija za vrh postolja bila vrlo ozbiljna i pripremljena.

Naslovne foto: Ferenc Kálmándy