Jadranska regata koju organizira YC Host iz Visa po svemu sudeći postaje regata na kojoj vole sudjelovati maxi jedrilice, a kojih je na ovom izdanju bilo čak tri.

Regata

Valiceli 60 - Adriatic Europa, VOR 60 - Cleansport One i IMOCA Open 60 - Austria One su predvodili malenu flotu od sedam jedrilica. Uz njih su jedrile još Srna V - Bavaria Cruiser 46, Vela - Sun Odyssey 52.2, te dvije malo manje jedrilice, ali definitivno jurilice. Riječ je o Full of life Ola - Class 40 i Munjeku F - M37.

Uglavnom su to jedrilice na koje smo naučili na ovakvim odobalnim regatama. Premda bi se očekivao veći broj sudionika na ovakvoj regati on se stalno vrti oko broja deset, tako da se i dalje nastavlja misterij regate Jabuka koja u metereološki nepovoljnijem periodu, na istina upola kraćoj ruti, okupi nezamislivo velik broj posada!

Vremenska prognoza je ove godine bila s izrazito laganim vjetrovima i stvarno se ispunila. Međutim, organizatori nisu odustali od orginalne rute. Standardan trokut na potezu Vis, Sveti Andrija, Palagruža, Vis je bio ispred ovih sedam ekipa.

Start je signaliziran točno u 11 sati a postavljen je pored otočića Host. Prvi obavezni obilazak je bio oko bove postavljene u Viškoj luci. Jedrilice su polako ubrzavale i u vrlo atraktivnom ulasku pružile vrlo lijepu scenu svima koji su se okupili na rivi i u gumenjacima. Slovenske posade su se već ovdje izdvojile. Adriatic Europa je povela, ali ju je ubrzo Cleansport One prestigao i prvi okrenuo oko bove i izašao iz Viške luke kao vodeća jedrilica. Van Visa dolazi do ponovnog obrata kad do izražaja dolaze bolje performanse Valicelija 60 za jedrenje po laganom vjetru.

U ovom dijelu regate dolazi do prvih velikih odluka koje značajno određuju tijek regate. Munjek, Srna V i Vela u potrazi za vjetrom biraju nešto sjeverniju rutu i stiče se dojam da im je cilj jedriti uz Hvar prema Pelješkom kanalu, dok svi maxiji i Ola biraju kraću rutu s nadom u najavljeno jugo.

Do otočića Šćedro Srna V vjerno prati najmanju jedrilicu u regati, Munjeka F i tada se odlučuje na prebacivanje južno od Korčule, dok Munjek nastavlja u prvotno izabranom smjeru. Nekako u isto vrijeme i Vela se odlučuje na skretanje na jug, jer dok su se ove tri jedrilice borile s udarima bonace Ola i maxiji su orcavali ispod Korčule 2-3 puta većim brzinama.

Ovakvo stanje traje do Lastova. Tu je Adriatic Europa uspješnija u hvatanju laganih refula, a čak joj je i kurs skoro stalno točno u pravcu Sv.Andrije. Za to vrijeme Cleansport One i Austria One voze pravi match race s mnogo promjena kursa. Ovaj dvoboj traje do k nisu prošli Lastovnjake i tad posada IMOCAe bira kurs sjeverno od Mljeta. Vjerojatno je razlog slična logika kao i kod posade Munjeka koja je očekivala da će s noćnim termikama akcelerirati kroz Pelješki kanal i nastaviti dalje sa sjeverne strane Mljeta.

U idućih nekoliko sati se pokazalo da su obje ekipe pogriješile u procjeni. Munjek je ostao u apsolutnoj bonaci među otočićima između Korčule i Lumbarde, dok je Full of life Ola stigla do Sv.Andrije skoro tri sata prije Austrie One.

Ola je također sustigla i Cleansport One koji je morao voziti svoj drugi match race te noći, a sad već i zore. Slovenska ekipa uspješno odolijeva pokušajima turbo olimpijske posade okupljene na Oli i okreće lanternu ispred Dubrovnika dvadesetak minuta brže.

U posadi Ole su bila tri olimpijca. Toni Bulaja je bio kormilar posade koja je u klasi 470 jedrila u Sydneyu 2000. godine. Ivan Kljaković Gašpić koji je jedrio u klasi Finn u Pekingu 2008., Londonu 2012. te u Rio de Janeiru 2016. I za kraj je ostao novi vlasnik jedrilice Ola, skijaš Ivica Kostelić koji je ponosni vlasnik olimpijskog srebra u slalomu iz Torina 2006., srebra u slalomu i super kombinaciji iz Vancouvera 2010. i srebra za super kombinaciju 2014. na olimpijadi u Sočiju.

Dok traje nadmudrivanje oko Sv.Andrije posada Dušana Puha bira najjužniju rutu od tri jedrilice koje su stigle do Palagruže. Ostvarena prednost je bila ključna jer je konstantno bila u vjetru i za vrijeme obilaska Palagruže. Cleansport i Ola su je relativno dobro pratili oko dvije trećine puta do Palagruže, a Austria One je prva počela osjećati slabljenje i povlačenje vjetra. Za to vrijeme Srna kasni za vodećima oko 15 u obilasku Sv.Andrije i ujedno je posljednja jedrilica kojoj je to pošlo za rukom.

Tijekom druge noći Puhova posada ulazi u zonu vjetra na oko 15-20NM južno od Visa i nezaustavljivo juri prema cilju do kojeg stiže prije zore.

Deset sati je kasnila drugoplasirana ekipa, a društvo s Ole je stiglo do pred sam cilj, ali je isteklo ograničeno vrijeme jedrenja!

 

Rezultati

Start: 27.04.2018. - 11:00
   Jedrilica Tip Kormilar Vrijeme cilja Realno
1. Adriatic Europa Valicelli 60 Dušan Puh 29.04. 04:37:28 41:37:28
2. Cleansport One VOR 60 Marjan Kočila 29.04. 16:56:03 53:56:03
3. Austria One IMOCA Open 60 Kurt Zatloukal DNF --:--:--
3. Munjek F M 34 Duško Tomić DNF --:--:--
3. Ola Class 40 AC2 Toni Bulaja DNF --:--:--
3. Srna V Bavaria Cruiser 46 Ciril Vrančić DNF --:--:--
3. Vela Sun Odyssey 52.2 Dalibor Jurković DNF --:--:--

 

Statistika 

Vis - Sv.Andrija
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Adriatic Europa 19:00:00 105.45 5.52 12.37
2. Cleansport One 22:38:40 125.10 5.49 11.85
3. Ola 23:01:20 118.07 5.10 10.77
4. Austria One  25:50:00 110.57 4.26 10.49
5. Srna V 33:53:40 113.41 3.33 9.61

 

Vis - Sv.Andrija - Palagruža
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Adriatic Europa 30:03:40 190.58 6.31 12.37
2. Cleansport One 38.30:00 206.42 5.33 11.85
3. Ola 43:56:20 203.45 4.61 10.77
4. Austria One N/A N/A N/A N/A

 

Vis - Sv.Andrija - Palagruža - Vis
  Jedrilica Trajanje jedrenja Prejedreno [NM] Prosječna brzina [kts] Max. brzina [kts]
1. Adriatic Europa 41:37:28 241.04 5.76 12.37
2. Cleansport One 53:56:03 246.31 4.72 11.85
3. Ola - do pred cilj 57:00:00 250.97 4.38 10.77

 

 

Playback 

Za najbolji vizualni doživljaj playback animacije preporuka je da se koristi Google Chrome internet preglednik

 

 

Naslovna foto: Mate Acalinović