Nakon lanjskog peha s glavnim jedrom koje se rasparalo nakon starta i kad su cijelu regatu trebali odjedriti na trećem kratu, dvojac Kostelić - Prižmić je odlučio ove godine vratiti se i ponovno odjedri ovu regatu ali ovaj put s punim "pogonom".

Regatu ne treba posebno predstavljati. Glavna ideja je da se prejedri 200NM, a ovisno o afinitetima pojedinih jedriličara to mogu napraviti u četiri kategorije. Na raspolaganju je konkurencija u jedrilicama klase Mini 650 kojih je ove godine bilo 8 na startu (sve talijani). Sudjelovali su i trimarani (zanimljivo je da u ovoj kategoriji prevladavaju jedriličari s njemačkog govornog područja... nijemci i austrijanci) poput onih koji već godinama sudjeluju na Regati 1000 otoka, a na Duecentu ih je nastupilo čak 9. Te "normalni" monotrupci koji su se grupirali ovisno o tome da li na njima jedre dvojci ili posade. U konkurenciji x2 jedrili su naši jedriličari, zajedno s još 11 talijanskih dvojaca, jednim austrijskim i jednim francuskim dvojcem.

Najbrojnija flota je bila sastavljena od 44 jedrilice s kompletnim posadama, uglavnom talijanima uz nekoliko slovenskih, austrijskih i francuskih timova.

Ove godine je vremenska prognoza natjerala organizatore da regatu skrate za oko 20% duljine što bi značilo da joj je duljina bila približno 160NM. Unatoč sredini proljeća, na Jadranu je vladalo vrijeme primjerenije kasnoj jeseni. Relativno niske temperature, gusta naoblaka i u najavi vrlo jaka bura.

Posljednje navedeni element je u stvari glavni razlog spomenutog skraćenja koje je realizirano korigiranjem najjužnije točke obaveznog obilaska. Puna ruta regate tu točku ima u obliku otočića Suska, a ove godine je najjužniji obavezni obilazak bila lanterna Porer na južnoj punti Istre. Da bi skraćenje regate imalo potpuni smisao, klasa Mini je imala još kraću rutu, pa su ovi jedriličari trebali kao najjužniju točku obići Rovinjsku lanternu - Sv.Ivan na pučini. Razlika između ova dva svjetionika je kao rezultat imala četrdesetak milja kraći put koji su trebali prejedriti Miniji.

Naši jedriličari su cijelim putem uglavnom jedrili po jugu, što se može potvrditi i analizom njihove rute na trackingu. Nakon starta prvo se jedrilo u smjeru istoka prema bovi usidrenoj ispred gradića Grado. Jedrilo se uglavnom u laškoj orci, da bi se nakon obilaska ove oznake krenulo s čistim orcavanjem prema Poreru. Do njega stižu tijekom noći, a u zoru su već na putu natrag, jedreći niz vjetar do bove postavljene ispred gradića Bibone koji se nalazi dvadesetak kilometara istočno od Caorle gdje je bio postavljen cilj.

Ali da čujemo iz prve ruke kako je izgledalo u kokpitu Croatie full of life - Ole:

Duecento je bio zanimljiv, uvjeti su bili engleski. Stalno je padala kiša, vjetar je dricavao, uglavnom stalno je bilo škuro.Pa neka bonaca... svega je bilo, a najvažnije je to što smo stalno imali neizvjesnu borbu s drugom četrdesetkom, Kika Green Challenge. A ta borba je trajala do samog kraja regate, jer smo završili sa samo 6 minuta prednosti ispred njih. Također smo završili prvi realno od double handera, ali smo po premjeru bili nešto lošiji. A najzeznutiji dio ove regate je bio transfer iz Caorle do Splita jer smo bili na moru baš kad je prolazila hladna fronta. Imali smo preko 40 čvorova bure i više smo bili pod morem nego iznad. Tako da smo imali i nešto štete, ali dovoljno je vremena do iduće regate da se to sanira. A što se tiče Duecenta moram reći da mi je bio važan jer smo lani imali nesreću s jedrom i bili smo dosta frustrirani zbog te štete. Znali smo da smo favoriti i stvarno nismo imali sreće, pa smo zato došli ove godine s ciljem da pobijedimo i to nam je uspjelo. Ruta regate je bila standardna. Nakon starta imali smo obilazak bove ispred Gradoa, pa obilazak Porera. Do njega smo stigli oko 3-4 u noći i uglavnom je u toj zoni bila bonaca. Ali zato nam je u povratku bilo ugodno jugo i do cilja smo odvozili s podignutim genakerom. Ta noć nam je bila stvarno zanimljiva jer smo cijelo vrijeme jedrili protiv 2-3 jedrilice koje su bile oko nas. Mislili smo da je Kika jedna od njih i tek kad je svanulo smo skužili da je ona 2 milje iza nas. Kasnije smo čuli da je imala nekih tehničkih problema kad su okretali Porer. Ujutro je vjetar ponovno izdušio i Kika nas je ponovno sustigla, odnosno cijela flota je uhvatila priključak. A u to vrijeme smo čak i jedno vrijeme bili vodeći brod u cijeloj floti! Uglavnom, kad se vjetar vratio jedini zadatak nam je bio da stalno pokrivamo Kiku i kontroliramo je do cilja.

Ivica Kostelić, Croatia Full of Life - Ola

Odgovor na pitanje zašto je jedrilica Kika Green Challenge toliko bila zanimljiva Ivici i Darku je taj što je Kika potpuno jednak brod, ista generacija Class 40 iz tvrtke Akilarija i to nešto mlađa. Ove dvije jedrilice su na kraju u cilju bile 4. i 5. u generalnom poretku, a ispred njih je bio samo jedan Mini 650 koji je jedrio na 40 milja kraćoj ruti i dvije jedrilice s posadama u punom sastavu.

Kao što nas je do sada naučio, Ivica je i ovaj put pripremio video izvještaj s regate, a dostupan je na ovom linku.

FOTO: ANDREA CARLONI / CNSM

Idući izazov ispred Ivice i Ole je transfer Dubrovnik - Livorno. Put koji treba prijeći je duljine od cca 800 NM, a polazak je krajem ovog mjeseca. Cilj odlaska u Livorno je regata 151 Miglia.

Regata je iznimno popularna u Italiji i trenutno je prijavljen nastup od čak 246 jedrilica! Start regate je u Livornu, jedri se do Giraglie na Korzici, te prema Punta Ali. Na transferu Ole do Livorna će uz Ivicu još biti Vedran Kabalin, Ivo Kvestić i jedan slovenski jedriličar, a cilj im je da to pokušaju napraviti bez zaustavljanja, dok će u Italiju na start regate još stići i Ivan Kljaković Gašpić.

Nakon završetka regate Croatia Full of Life - Ola iz Italije se prebacuje u Francusku u Marseille gdje će čekati vremenski prozor za pokušaj postavljanja rekorda Mediterana na ruti Marseillea do Kartage u Tunisu. Registriranje rekorda je pod ingerencijom World Sailing Speed Record Councila a trenutno ga na ovoj ruti drži belgijska četrdesetica čiji skiper je bio Gerald Bibot koji je ovaj podvig napravio s tročlanom posadom. Ruta koja se mora prejedriti je duljine 455 NM, a trenutno važeći rekord je postavljen u lipnju 2010. godine i iznosi 35 sati, 35 minuta i 23 sekunde, dok je prosječna postignuta brzina 12.9 čvorova!

Ivica će uz pokušaj obaranja ovog rekorda ići i na postavljanje novog koji će biti u kategoriji dvojaca i koskiper bi trebao biti Ivan Kljaković Gašpić, dok je u rezervi francuski jedriličar Nicolas Jossier.

 

Naslovna foto: ANDREA CARLONI / CNSM