30. i 31. listopada u Splitu u organizaciji JK Labud, odjedrena je prva regata iz Splitskog dijela ovogodišnjeg Croatian Sailing Series ciklusa. Samo da podsjetim, ciklus je krenuo u proljeće s regatom u Biogradu, pa je potom druga odjedrena u Ičićima, a treća u Dubrovniku.

Broj od deset jedrilicaa koje su jedrile u Biogradu, a od kojih je 9 bilo pod Hrvatskom zastavom, na ovoj regati je nadmašen za jedan. K tome, svi sudionici su bili domaće posade s tim da ovo nije konačan broj naših posada, još četiri ih se priprema za idući event - Prvenstvo Hrvatske.

Osim što je bilo vrlo lijepo vidjeti na okupu monotip flotu, također je bilo lijepo na okupu vidjeti skoro sve aktivne hrvatske olimpijske jedriličare, jer se rijetko koja regata može pohvaliti okupljanjem takve jedriličarske elite na jednom mjestu:

  • Karlo Kuret - Barcelona 1992., Atlanta 1996., Sydney 2000., Atena 2004.
  • Ivan Kuret - Atlanta 1996.
  • Toni Bulaja - Sydney 2000.
  • Tomislav Bašić - Atena 2004.
  • Šime Fantela - Peking 2008., London 2012., Rio 2016., Tokio 2021.
  • Enia Ninčević - London 2012.
  • Mihovil Fantela - Tokio 2021.

a za tri tjedna na Prvenstvu Hrvatske uz njih će još zajedriti i Tonči Stipanović i Ivan Kljaković Gašpić!

To je samo što se olimpijskih igara tiče, a kad bi nastavili s medaljama na raznim Europskim i Svjetskim prvenstvima, te uspjesima u profesionalnom jedrenju na RC44, TP52, Clubswan i sličnim klasama, popis bio bio puno duži. U svakom slučaju, vjerujem da sad i malo manje upućeni čitatelji shvaćaju u kolika kvaliteta se okupila na jednom mjestu.

Da ne bi netko pomislio da su posade u kojima nije bilo spomenutih jedriličara bile zakinute na bilo koji način, treba istaknuti da su u oba odjedrena plova svi bili u cilju unutar minute - minute i pol!

Programski se regata nije mnogo razlikovala od prethodne tri iz ciklusa. U petak je počelo službeno okupljanje, dok su neki pristigli i dan ranije. Dizali su se jarboli, pripremala sva oprema, spuštale jedrilice u more, odradio i poneki trening.

Ali subota je svanula bez vjetra i na kraju je tako ostalo cijeli dan, čak nije bilo niti razmišljanja o tome da se izađe na more i pokuša bar postaviti regatno polje.

Vremenska prognoza za nedjelju je također bila dosta upitna i u najavi nije bilo vjetra, odnosno na udare se najavljivalo do maksimalno desetak čvorova. Kako se s noći sa subote na nedjelju pomicao sat i kad se uzelo u obzir da se na moru mora iskoristiti bilo koji trenutak koji će osigurati kakvo takvo jedrenje, dogovoreno je da svi moraju biti na zadanoj poziciji već oko 9 sati.

Kako je prognoza najavljivala južne smjerove, dogovorena je pozicija ispred splitske lučice Zenta, standardnoj lokalnoj poziciji za regate po jugu. RO je isplovio sat prije svih i polje je bilo vrlo brzo spremno, te se samo čekalo da se južni povjetarac ustabili i bude bar malo jači da regata bude regularna.

Srećom, dosta brzo vjetar je pojačao na oko 8-10 čvorova i moglo se krenuti s jedrenjem. Prvi start je bio regularan, samo s jednim preuranjenim presijecanjem startne linije. Brži od signala starta bili su momci na Iggyju (385). Međutim, do kraja regate - dva kruga u štap polju, uspješno su pronalazili dobre driceve i unatoč potrebi za sustizanjem ostalih uspjeli regatu završiti na respektabilnom četvrtom mjestu.

Obrnute sreće bili ja ekipa na Melgesu Obi-Wan (389). Oni su izvrsno startali, i u trenucima kad su bili među prvih 4-5 posada na prvom obilasku offseta, kad se izvlači baštun i podiže genaker tu operaciju rade u trenutku dok su bili na samoj krmi Cro-a-saila (782) i zapinju za njegov krmeni štraj. Posade brzo reagiraju i izbjegava se šteta na obje jedrilice ali se Obi-Wan mora iskupiti i više ne uspijeva nikog sustići. Kraj te situacije možete vidjeti u prvom dijelu video izvješća. S druge strane, Cro-a-sail unatoč ovom incidentu uspješno se probija kroz gužvu ispred sebe i u cilj ulazi kao treća jedrilica, a treba spomenuti da je u ovoj posadi bio jedan norveški olimpijac - Peer Moberg koji je svoju državu predstavljao u Atlanti i u Pekingu.

Za vrijeme jedrenja prve krme vjetar jača za nekoliko čvorova te se u gateu se signalizira produljenje orce.

Što se tiče vrha flote, tu je i ovog puta svoje mjesto zauzeo Panjić. Da budemo precizni, ovog puta nije riječ o jedrilici s registracijskim brojem 568, već o 739, ali posada je bila u istom sastavu. Oni su rutinerski jedrili, a najveću ugrozu radila im je posada Tutta Forze (643). U svakom slučaju Biograjci su na kraju u oba plova bili brži od kolega im iz centra njihove županije... potpuno jednak rasplet bio je i na kraju drugog plova.

Drugi plov nije startao iz prve poput prethodnog. Pred sam start RO je morao prekinuti proceduru jer je vjetar otišao u desno za oko 20°, a u prvom pokušaju ponavljanja procedure sviran je opći opoziv. Tek u idućem pokušaju svi startaju po pravilima.

Vjetar je u ovom plovu malo oslabio, pa je polje bilo malo skraćeno, ali na kraju ponovno cijela flota regatu završava unutar minut i pol.

Treće mjesto u ovom plovu zauzima Obi-Wan, ali kad se zbroje svi rezultati u oba plova na kraju broncu odnosi The Pimp (359) i to s bodom prednosti ispred Cro-a-saila i Iggyja, a tko je od ostalih posada završio na kojem mjestu možete vidjeti u konačnim rezultatima.


A po pitanju aktualnog poretka na ljestvici, on izgleda ovako:

Kao što vidite, boduje se svaki plov i za sada su moguća tri odbacivanja, a apsolutnoj prednosti nalazi se posada Panjića.

Plan je da se Prvenstvo Hrvatske jedri tri dana, a ako uvjeti budu odgovarajući odjedrit će se čak 9 novih plovova. Za sada su svoj dolazak najavile i neke inozemne posade, pa bi po nekim optimističnim prognozama na moru moglo biti i 20 Melgesa!

U svakom slučaju ako budete u Splitu od 19. do 21. studenog svratite do JK Mornar.