Rutu La Rochelle - Las Palmas de Gran Canaria - Le Marin Slobodan Velikić je uspješno odjedrio i ostvario jedan od velikih životnih ciljeva!

Jednu od najekstremnijih svjetskih regata je završio kao 43. jedriličar od 56 iz skupine serijskih jedrilica.

Zajedno s njim sve pripreme za ovogodišnje izdanje prelaska Atlantika u jedrilicama od 6.5 metara obavio je i Vedran Kabalin. Njih dvojica imaju dosta dugu zajedničku karijeru u jedrenju ovim "mini" jedrilicama, a možda najzvučniji su nastupi na Mini Fatsnetu. Naravno, u sklopu priprema i kvalifikacija za nastup na glavnom događaju klase odjedrili su što solo, što u dvoje hrpu različitih regata u različitim uvjetima... Sve u svemu momci koji su se maksimalno pripremili za regatu na čijem startu su se našli 1. listopada.

4 dana nakon starta prve etape Dado je morao skrenuti s rute i u Portu obaviti jedan popravak. Za to vrijeme Vedran je jedrio direktno prema cilju prve etape gdje je dočekao Dadu koji je uspješno uspio sanirati kvar.

Slijedeća etapa je startala s Kanara 1. studenog. Obavezan prolazak između Zelenortskih otoka flotu je nekoliko dana držao blizu Afričke obale. Po prognozi slovenskog metereologa Jure Jermana trebalo je jedriti što bliže Africi i ostvariti što bolje prolazno vrijeme na Cabo Verde jer je za prelazak Atlantika prognozirano formiranje vlakića koji ne bi dozvolio neke veće proboje prema boljim mjestima.

Jedrenje blizu Afrike je za Dadu imalo posljedicu u vidu hvatanja ribarskih mreža i potrebe da se tek skokom u more riješi istih. 

Vedran nije nailazio na takve probleme ali se morao zaustaviti luci Mindelo na Zelenortskim otocima zbog problema s kormilom.

Prije Vedranovog dolaska do Zelenortskih otoka Dado je napravio jednu daktilografsku (navigacijsku) pogrešku pogrešnog utipkavanja jedne znamenke u GPS. Posljedica je bila skoro 70NM duljeg jedrenja od ostatka konkurencije...

Nastavak regate je bio kao što je predvidio Jure Jerman. Dado se držao nešto sjevernije rute, dok je Vedran otišao ekstremnije prema jugu. I 11. dana druge etape Vedranu se dešava havarija nakon koje je jedina preostala mogućnost bila pozvati pomoć.

Nakon par dana jedan od brodova iz pratnje stiže do njega, ali ne uspjevaju napraviti ništa što bi omogućilo prelazak oceana u nekom razumnom roku i Vedran mora donijeti odluku o napuštanju svoje Eloe! Prelazi na prateći brod i s njima dolazi do Martiniquea.

U međuvremenu Dado nastavlja prema zapadu. Na oko 1000 NM prije cilja gubi najveći spinaker. To ga u određenoj mjeri usporava i omogućuje jedrenje s lošijim kutem u odnosu na konkurenciju, ali ga tjera da što bolje iskoristi svoja znanja iz trigonometrije i iz onog što mu je ostalo na raspolaganju izvuče maksimum iz Sise 2.

Dado ne odustaje i nakon 17 dana, 7 sati, 44 minute i 3 sekunde presijeca ciljnu liniju na Karibima!

Više o poduhvatu ovog Riječko - Malološinjskog dvojca možete pročitati na njihovim web stranicama. Dadina je na ovom linku, a Vedranova na ovom.