Jedriličarski klub Primošten koji je već dulji niz godina gradi svoju prepoznatljivost u jedriličarskim krugovima po jedrenju u katamaranima, bio je ove godine domaćin drugoj regati klase koja je ujedno bila i ovogodišnje Prvenstvo Hrvatske.

Oglas regate predvidio je dva dana jedrenja s tim da jedan dan bude rezervni, što se na kraju pokazalo ispravnom odlukom, jer jugo koje je u subotu 3. listopada, kad je trebao biti prvi dan regate, zbog kojeg je pomaknuta i Mrduja razvijalo je vrlo veliku snagu i u Primoštenu. Zato se natjecateljski program počeo realizirati u nedjelju 4. a jedrilo se i u ponedjeljak koji je bio rezervni dan.

Na prvenstvo je stiglo 7 posada, standardni sudionika regata klase F18 u Hrvatskoj, uglavnom iskusni veterani u jedrenju na dvotrupcima.

Program je predviđao jedrenje u štap poljima i navigacije. Naravno, kao za svaki štap, moraju biti zadovoljeni odgovarajući uvjeti, poput stabilnog smjera i snage koja ne pada ispod 5 čvorova. U nedjelju takvih uvjeta nije bilo, pa je RO poslao flotu na dva navigacijska plova.

Zato je ponedjeljak krenuo obećavajući i postavljeno je štap polje po kojem su katamarani čak i glisirali u orcu, ali već u drugoj orci vjetar ponovno pada i bar se smjer uspijeva zadržati da štap ostane regularan. I to je bilo sve što se tiče tehničkog jedrenja, jer se uspio napraviti još samo jedna navigacija i to je bilo sve što se odjedrilo do 14:00 kad je bilo ograničeno vrijeme za posljednji mogući start.

Uvjeti su bili vrlo zahtjevni, jer je vjetar bio vrlo promjenljiv i po smjeru i po snazi. I to je bilo kroz cijeli dan, ne samo u pojedinom dijelu dana. Zato smo uspjeli napraviti samo jedan štap.
Od juga koje je puhalo u subotu ostalo je puno mora, tako da ni to nije olakšalo jedrenje, Ali na kraju je moj dojam da je bilo prekrasno jedriti oko Primoštenskih otočića uz zvuk razbijanja tih valova na njihovim sikama. To je bilo baš ono impresivno i poetski.
Ukupno smo napravili četiri plova. Te navigacije smo ciljano jedrili baš oko tih otočića da ne bi ostali negdje u bonaci daleko od Primoštena... npr. lani smo na ovoj regati jedrili navigaciju sve do Prvića, ali vjetar je bio mnogo jači.
Što se tiče rezultata, tu je od početka sve bilo u znaku momaka iz JK Val. Oni i braća Orešković su jedini bili uvjerljivi. Oni su po svim uvjetima koje smo imali bili dominantni.
U nedjelju smo jedrili po jugu i nekakvom jugozapadnjaku koji su pohali između 5 i 8 čvorova. A u ponedjeljak smo na startu imali 13-14 čvorova juga koje se za navigaciju prebacilo u jugozapadnjak od nekoliko 5-6 čvorova sa stalnom tendencijom putovanja vjetra u desno.

Luka Ćurko, JK Primošten

Prva navigacija u nedjelju jedrila se na ruti start - Lukovnjak - Svilan - Lukovnjak - cilj, a druga je bila start - Svilan - Grbavac - cilj. Dok je treća navigacija bila na ruti start - plič Peleš - Lukovnjak - cilj. Naravno, start i cilj uvijek su bili na istom mjestu, a RO ih je postavio ispred Primoštenskog poluotoka.

Inače je pobjednička posada (Luka Piasevoli i Petar Landeka) vjerojatno najozbiljnije bila pripremljena za ovo prvenstvo. Oni su imali u planu ovogodišnjih regata imali i nastup na Svjetskom prvenstvu koje se trebalo jedriti u Gaeti, gradu između Rima i Napulja početkom srpnja. Zbog Koronarnih razloga regata je odgođena godinu dana.

Njih dvojica do pobjede su stigli s dvije pobjede i jednim drugim mjestom (drugo drugo mjesto je odbačeno). Samo jedan bod iza njih s dva prva i jednim trećim mjestom (i odbačenim četvrtim) završila su braća Marko i Nikša Orešković. A broncu osvajaju Draško Andrić i Igor Lerman s 8 bodova koje su osvojili s dva treća i jednim drugim mjestom (odbačeno 4.). Za jedan bod su bili bolji od posade Luka Ćurko - Vedran Banjeglav.

Kompletne rezultate regate možete pronaći na ovom linku.


Regata je ujedno bila i prvi memorijal Tomislava Ilića koji je preminuo početkom rujna. Inače je Tomislav bio iz Zagreba i član JK Primošten u kojem je zajedno s Lukom Ćurkom pokrenuo organiziranje ove regate. Također je bio i tajnik klase F18 i redovit sudionik na regatama kao član raznih posada.