U dalekoj Finskoj, na hladnom sjeveru, na Europskom prvenstvu klase Šljuka jedrila je posada Marko Marinović - Nikola Dešković. Osim sportskog cilja ostvarivanja najboljeg mogućeg rezultata na regatnom polju oni su u Finskoj imali još jedan cilj, a to je kandidiranje Hrvatske za organiziranje EP 2020., pa krenimo po redu.

Od 20. do 25. kolovoza u mjestu Yyteri, pored grada Pori, jedriličarski klub BSF je bio domaćin floti od 41 jedrilice. Po fotografijama snimljenima na regatnompolju, a i iz razgovora s našim predstavnicima može se steći dojam da ja ovaj put jedrenje na ovim geografskim širinama bilo u skladu s očekivanim u odnosu na nastup laseraša u susjednoj Švedskoj kad su imali skoro pa Mediteranske uvjete na regatnom polju. Prosjek snage vjetra je bio iznad 20 čvorova uz val visine do 2 metra!

U pet dana na moru uspješno je odjedreno 10 plovova od kojih je naš duo odjedrio 9, a u jednom je nažalost kažnjen s BFD-om. S obzirom da Šljuke ne koriste novi sustav koji su počeli primijenjivati laseraši, na ovih deset plovova imali su uobičajena dva odbacivanja. Tako da su i BFD i DNS ispali van iz kalkulacije, a relativno dobri finiši koji su se nalazili između 13. i 24. mjesta su im na kraju osigurali 19. mjesto u Europi.

Na regatu nisu otputovali s nekom od jedrilica iz Hrvatske flote, već su jedrili na iznajmljenoj Šljuci iz flote kluba organizatora u koju su prvi put sjeli i s njom zajedrili prvog dana regate. Poznata su im bila samo jedra za koja se Marko pobrinuo da budu kvalitete koja prati rang natjecanja, ali i ona su stigla dan pred regatu. Osim kratkog vremena između dolaska u Finsku i početka natjecanja problematičan je i bio taj dan jer je puhalo toliko da nitko nije niti pokuašo izaći na more i napraviti trening. Jednako vjetrovit je bio i posljednji dan Prvenstva kad nitko nije uspio isploviti s plaže na kojoj su bile smještene jedrilice!

Evo što nam je Marko ispričao o svemu što su tamo vidjeli i doživjeli:

Prvenstveni cilj odlaska u Finsku je bilo da se osobno pojavim na sastanku klase gdje sam dobio priliku prezentacije JK Split i naše kandidature za organiziranje Europskog prvenstva 2020. godine. Na put nisam mogao ići s Vedranom koja je moja flokistica, pa je Nikola Dešković (JK Orion - Mošćenička draga) vrlo rado zauzeo njeno mjesto. Kako je Nikola isto kormilar trebalo nam je malo vremena da se snađemo i uigramo. Jedrili smo dobro, mogli smo imati nešto bolji rezultat, ali to baš i nije bilo za očekivati jer smo prvi put sjeli zajedno u brod, a i prvi put da smo išli na neku jaču regatu za Šljuke. Mi smo izletili jednu regatu (BFD) i to mi je puno žao i to je bila jedina regata po slabijem vjetru. Tada smo u cilj ušli kao 12. i šteta da nam to nisu priznali. Ostale regate su bile po teškim uvjetima. Bilo je dosta valovito, uvjeti neuobičajeni za Jadran. To nas je stvarno zateklo, ali sve je u konačnici bilo dobro. Na sastanku klase sam predstavio našu ponudu za organizaciju EP 2020. u Splitu. Naša kandidatura je prihvaćena i kad je službeno objavljena odluka svi su bili zadovoljni jer se flota napokon seli u toplija mora.

Marko Marinović, kormilar

Klub koji je organizirao EP, BSF Yacht Club, je najstariji jedriličarski klub u Finskoj. Mjesto na kojem je organizirao regatu nije njegova matična lokacije, već je izabrana plaža ispred jednog velikog hotela tako da se svim posadama omogućio smještaj jednake kvalitete i komfora.

Kao posebna zanimljivost vezana uz klub, a neuobičajena za naše podneblje, je da se u "nadležnosti" kluba nalazi i jedan svjetionik.

Prvo veliko događanje u lučici JK Split prije Europskog prvenstva za Šljuke je Finn European Masters koji će se jedriti od 10. do 14. rujna ove godine. Osim Hrvatske kandidature svoje ponude za organizaciju 2020. godine poslale su još Španjolska i Italija.

Što se tiče klase i regata u Hrvatskoj, još je ostala samo jedna u kalendaru i trebala se jedriti početkom rujna. Međutim došlo je do preklapanja povratka s EP iz Finske i termina upisanog u kalendaru HJS-a, pa je unutar klase dogovoreno da se pronađe novi termin koji će biti naknadno objavljen.

 

Naslovna foto: Matias Capizzano