Petak, subota i nedjelja, 31. svibnja, pa do 2. lipnja, JK Labud je rezervirao za održavanje njegove 33. regate na potezu Split-Komiža, a pozivu na sudjelovanje odazvale su se 52 posade.
Regata je imala uobičajenu rutu koja je kao obavezan prolaz imala Maslinicu, odnosno istočnu stranu otoka Šolta, a što se tiče vjetra izostali su uobičajeni maestral i tramuntana, a puhalo je iz južnih smjerova.
Okupljena flota bila je vrlo zanimljiva, pogotovo što je svoj drugi službeni nastup imao i Melges 40 - Clockworks, pa je bilo zanimljivo pratiti u kolikoj mjeri bi mogao sudjelovati u nadmetanju u realnom vremenu protiv značajno većih Poleta Furiosa i Toto Travela.
Naravno, kao i na svim ostalim regatama dio posada njeguje jedrenje sa što već kvadraturom jedrilja i što duljom vodenom linijom, a dio ih je koncentriram na tehnički pristup te na izvlačenje i vrednovanje izvlačenja maksimuma iz svog bolida. Kad se uz Komišku regatu vezuje tehnički pristup misli se na ORC sustav razvrstanja, po kojem se prijavilo 13 posada, a organizatori su i ove godine po ovom sustavu proglasili "pravog" pobjednika regate.
Na ovogodišnjem izdanju regate to je pošlo za rukom posadi krstaša Dubrovnik:
Komiška, dva dana južnih vjetrova, definitivno uvjeti neobični za ovu regatu. Puhalo ga je od 12 do 18 čvorova, na udare možda do oko 22 čvora.
Tako je bilo u prvoj etapi, a u drugoj nije bilo preko 18. Ono što je najvažnije je da je stalno puhalo od starta, pa do cilja. Nije bilo pauza i bonaca i stvari koje inače očekujemo na ovoj regati. Uglavnom, uživancija od početka do kraja.
Do Komiže smo uz glavno jedro koristili i Code 0 i gennaker i na kraju flok trojku, a natrag smo imali od floka jedinice, do Code 0, genakera, pa ponovno flok jedinica.
Dosta smo uigrana ekipa, pa su te izmjene nama brzo i lako išle, a ono što je najvažnije je to da nismo niti jednom pogriješili s tim izmjenama.
Najviše što se moglo dobiti i izgubiti bilo je prije Barjaka. Mi smo tu dobili dosta, jer smo napravili dvije bordade i prošli smo kroz same Barjake i tu smo nadoknadili dosta vremena. Tu nam je bilo zanimljivo držati velikog Melgesa i bili smo dosta dobri, jedrili smo skupa, ali nas je pred samim ciljem prošao na račun svoje veće brzine. Mi smo imali flo 3, on je imao flok 1, a pred ciljem u Komiškoj uvali vjetar je pao i uspio je ući oko 50 sekundi ispred nas.
Oni su bili 4. a mi 5. dok je RC44 bio malo više ispred nas, dok su Polet i Totto bili stvarno daleko ispred nas.
Peti u generalnom plasmanu i prvi po ORC-u bio je stvarno dobar rezultat za prvi dan.
Za natrag je vjetar bio sličan, a kritično je bilo kako ćemo se izvući iz Komiškog zaljeva i prebacit se što ranije na vjetar koji je puhao u kanalu, a to je bio spomenuti južin. Ta tranzicija bila je s vjetra koji puše između Biševa i Komiže, iz otprilike 180°, na 120-130° u kanalu.
Na startu smo koristili flok, pa smo se prebacili na Code, pa na gennaker s kojim smo napravili par pojalabandi i s refulima se spuštali prema kanalu. U tim refulima smo pokušavali ostajati što duže i to nam je najbolje pošlo za rukom od svih posada.
Čim smo ušli u taj vjetar u kanalu napravili smo razliku i bili na vrhu flote do iza Maslinice i pola puta od nje do Čiova.
Tamo je ponovno bila nova tranzicija. Nismo bili sigurni da li će probiti jugo iz smjera Omiša ili će prebaciti preko Splitskih vrata. Stalno je miješalo, pa je bio i neki čudni val, kurenat, vjetar je onda i dosta pao... tih par milja bilo je stvarno teško za probiti. Stvarno je bilo zahtjevno. U tom dijelu nas je Toto stigao i prestigao.
Na punti Čiova ušli smo u svježi vjetar koji je stizao iz smjera Omiša i tu više nije bilo nikakvih taktika već je bilo jedino važno ostvariti što veću brzinu i što brže zajedriti prema cilju. U tom dijelu nas je prestigao i Polet koji je to odradio na brivu i svoju veličinu i s deset sekundi prednosti ući prije nas u cilj.
Što se tiče glavne konkurencije u našoj Open grupi, Melgesa 40, on je završio oko minut i pol iza nas i ta razlika nam je bila dovoljna da osvojimo prvo mjesto u skupini.
Stvarno zanimljiva i brza regata na kojoj je stalno trebalo nešto raditi. Stvarno smo guštali!
Dubrovnik je tako i u drugoj etapi odnio pobjedu, pa je njegov finalni skor bilo jednostavno izračunati. Što se tiče drugo mjesta ono je otišlo u ruke šibenskoj posadi iz JK Val na jedrilici Mr.J koja je imala jednak broj bodova kao i trećeplasirani članovi JK Špinut na Coralu VII.
Prednost je bila na strani Šibenčana zato jer su oni imali 2. i 7. mjesto, dok su Splićani imali 3. i 6.
Još veća gužva bila je od 4. do 7. mjesta jer su četiri posade imale po 13 bodova! Tko je u toj gužvi završio na kojem mjestu možete vidjeti na ovom linku, dok su na ovom linku dostupni rezultati po Open grupama.
Naslovna foto: Ivo Kvestić