Jasne strategije eliminiraju propuštene prilike!


Za većinu jedrilica koje regatavaju na dugim relacijama, broj članova posade bit će između 8 i 16. Da bi se iz svakog člana posade izvuklo najbolje tijekom regate, kormilar ili noštromo moraju imati jasan uvid u vještine i mogućnosti svakog člana posade: njihove jake i slabe strane i gdje ih je najbolje postaviti unutar tima. Ako je moguće, kad se sastavlja posada, treba uzeti u obzir ravnotežu svih vještina i potreba.

Većina jedrilica imat će navigatora koji ostaje van sustava gvardija kako bi mogao upravljati vlastitim vremenom i bio na raspolaganju u kritičnim trenucima regate: radio javljanja, preuzimanje svježih vremenskih prognoza ili zbog kritičnih vremenskih intervala za taktičke odluke. Često i skiper i taktičar ostaju van sustava gvardija , tako da se osigura donošenje ispravnih odluka čak i u trenucima kad se navigator mora odmoriti.

Uvijek je važno imati jasnu strategiju koju treba slijediti tim na palubi, tako da razdoblja odmora navigatora ne dovedu do propuštanja prilika ili pogrešaka.

Dva voditelja gvardije obično su najiskusniji jedriličari u posadi. Oni su odgovorni za sigurnost posade kao i da jedrilica jedri najbrže moguće tijekom njihove smjene, dok također slijede strategiju koju je odredio navigator.

Svaka gvardija mora uključivati barem jedan od sljedećih skupova vještina:

  1. bowman
  2. pitman
  3. trimeri
  4. kormilari

Timovi koriste različite sustave gvardija ovisno o tome koliko je kreveta dostupno u odnosu na veličinu posade. U idealnom svijetu jedna gvardija bi trajala četiri sata s četiri  sata odmora (rotirajući se svaka dva sata). To daje dovoljno vremena za odmor kao i mnogo prilika kad je na raspolaganju dovoljno ruku na palubi za manovre. Realno, to je moguće postići jedino na jedrilici s malim brojem članova posade u odnosu na raspoložive krevete.

Češći sustav gvardija je kad se posada podijeli u tri smjene kad su po 4 sata aktivni i 2 sata slobodni. Kod ovog sustava važno je da svaki član posade odmah zaspi i da se kompletno ISKLJUČI na dva sata. Unatoč svemu, ovaj sustav nije održiv dulje od tri noći u regati.

Za najbolju i najsigurniju regatu, važno je da skiper ili noštromo pažljivo uzme u obzir vještine svakog člana posade prije podjele u smjene. Treba se pobrinuti da svatko unaprijed zna svoj posao i što se planira raditi. Na ovaj način svi se mogu fokusirati na regatavanje.

 

 

Back To Top